Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
Overijse schrijft:
Typisch Belgische toestanden dus, het zo goed als enige land in Europa waar nog limieten bestaan.

Blijkbaar is er veel interesse voor deze cam (ook ik dus), hopen met zijn allen dat je snel terug op normale snelheid online kan.

Inderdaad.. Eerste keer dat ik dit heb trouwens mja.. Gelukkig dat we nog 65k krijgen, net genoeg om data door te sturen en op 1 minuut een pagina open te krijgen :P

Momenteel druk bezig een webpagina aan het maken om de webcam mooi te visualiseren. Ergens eind volgende week zou de cam dan online moeten staan.
Door Mike
Overijse schrijft:
Typisch Belgische toestanden dus, het zo goed als enige land in Europa waar nog limieten bestaan.

Nou daar geloof ik niks van, daar is ook snel internet met als datalimiet "fair use policy", er zal wel dik boven het gemiddelde worden gedownload ;) een privider gaat je echt niet zomaar knijpen hoor.
Door Sjulp
Ik heb mij de camera ook aangeschaft via Foscam.nl. Ze hebben hun site nu aangepast zodat je ook via hun shop en niet via email kunt bestellen. Verzendkosten naar België bedragen € 10. Supersnelle levering: gekocht op dinsdagmiddag 13:00 uur en geleverd op woensdagmiddag 12:00 uur (weliswaar betaald via iDeal).

Van de beelden op zich ben ik best tevreden, rekening houdend met het doel. Op een weercam hoef je een haarspeld op 10 meter afstand niet te zien liggen. ;)

De meegeleverde software krijg ik echter niet op mijn laptop met Windows7 geïnstalleerd. Ging wel zonder problemen op de desktop met Vista.

Nu moet ik enkel nog de beelden op mijn website zien te krijgen (ben een totale leek op dit vlak), dus als iemand zich geroepen voelt een handje toe te steken ;) ;)

Ik ben wel al zo ver dat ik de beelden op de server krijg. Ik zal er in het weekend hier enkele posten.

Groeten
Door jorissynaeve
De software die meegeleverd is, is op zich niet nodig om te gebruiken. In principe kan je ook alles via de webbrowser doen. Je moet dan wel het locale IP van de cam kennen en kan je normaal via jouw router opzoeken. Dan gewoon surfen naar het ip en inloggen en jouw instellingen doen.

Als ik iets in elkaar geknutseld heb zal ik dit mededelen.
Door tinuz97
Sjulp schrijft:
Ik heb mij de camera ook aangeschaft via Foscam.nl. Ze hebben hun site nu aangepast zodat je ook via hun shop en niet via email kunt bestellen. Verzendkosten naar België bedragen € 10. Supersnelle levering: gekocht op dinsdagmiddag 13:00 uur en geleverd op woensdagmiddag 12:00 uur (weliswaar betaald via iDeal).

Van de beelden op zich ben ik best tevreden, rekening houdend met het doel. Op een weercam hoef je een haarspeld op 10 meter afstand niet te zien liggen. ;)

De meegeleverde software krijg ik echter niet op mijn laptop met Windows7 geïnstalleerd. Ging wel zonder problemen op de desktop met Vista.

Nu moet ik enkel nog de beelden op mijn website zien te krijgen (ben een totale leek op dit vlak), dus als iemand zich geroepen voelt een handje toe te steken ;) ;)

Ik ben wel al zo ver dat ik de beelden op de server krijg. Ik zal er in het weekend hier enkele posten.

Groeten

Webcam xp.....of werkt da nie op win 7?
Door churchil
Lijkt mij een prima webcameraatje. Ik draai zelf alles op een Apple iMac. Is het zeker dat je deze camera ook via het web kan benaderen om hem in te stellen?