Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door duck1966
Goede avond
afgelopen week heb ik meerdere weerstations gezien en gehoord dat ze er uit lagen bij one.com zelf heb ik er geen last van gehad maar een hoop andere wel,
Nu kreeg ik van een weerstation in voorthuizen deze mail wat de reden is / was voor de uitval bij one.com,
groetjes ronald

Operationele informatie - One.com
De afgelopen weken hebben wij helaas veel instabiliteit gehad op ons netwerk, met als uitschieter de dagen rondom zondag 31 januari, toen veel klanten gedurende korte periodes geen toegang hadden tot hun website en e-mail.

Wij vinden het belangrijk om te benadrukken dat er geen e-mails of gegevens verloren zijn gegaan als gevolg van deze problemen.

Tot voor kort gebruikte One.com alleen HP als leverancier voor haar servers, maar in de zomer van 2009 zijn wij een overeenkomst aangegaan met IBM betreffende de levering van zogenoemde blade servers. Wij hebben onlangs een aantal van deze nieuwe servers in gebruik genomen.

Dit type server heeft helaas problemen veroorzaakt voor onze service. Voor een groot deel van onze klanten heeft dit geresulteerd in periodieke downtime van hun websites. Daarnaast hebben veel klanten hun e-mail niet kunnen ontvangen zonder merkbare vertraging.

Momenteel werken technici van IBM nauw samen met onze eigen technici om deze problemen op te lossen.

De gedetailleerde technische uitleg is dat er een probleem is ontstaan met de door IBM geleverde switch-module waarin de blade server is geplaatst. Het is een spik splinternieuwe switch van Blade Network Technologies. Af en toe wordt een zeer zware netwerk ruis geregistreerd vanuit de switch behuizing. De ruis verstoort de service en verspreidt dit zo nu en dan over grote delen van ons netwerk, waardoor het gehele netwerk ontoegankelijk wordt.

Om dit definitief op te lossen, gaan wij alle hardware vervangen waar zich ook maar enige instabiliteit heeft voorgedaan. Wij verwachten aan het einde van de week het overgrote deel van de hardware vervangen te hebben.

Onze welgemeende excuses voor enig ongemak dat u heeft ervaren. Wij hopen op uw begrip, terwijl wij al het mogelijke doen om de stabiliteit op onze servers te herstellen.

Met vriendelijke groet,
One.com
Door Sjulp
Bedankt voor de uitleg. Ik had 2 keer 'prijs' afgelopen week :(
Door Willy Peters
Bij mij is dit al vanaf eind december aan de gang. Ben in ieders geval blij dat ze de oorzaak weten.

Willy
Door gerrit32
Ik vind dat one.com het netjes afhandeld.
Ik kreeg niet lang na mijn mail dat mijn webpage eruit lag, een mail van hun retour dat er problemen waren met de servers.

Gisteren kreeg ik dezelfde uitleg per mail als de starter van deze topic geplaatst heeft.

Dit soort terugkoppelingen naar de klanten ontbreekt er bij velen nog wel eens aan.

Groet,
Gerrit
Door weermaarssen
Hallo Allen

Ik gebruikt 7 diverse site bij deze hosting provider en het is de eerste keer dat ik wat ongemakkelijke mailproblemen had, Gewoon een paar uur later ontvangen dan dat er is gepost.

En van one.com een keurige mail waar de problemen lagen.

Daar kunnen diverse providers nog een puntje aan zuigen.

Groet Louis