- 01 feb 2010, 20:52
jango schrijft:
Gr,
Luc
Ik zie de laatste tijd weer gigantisch veel foute data op de extreme pagina van HWA.Ik snap dat ook niet, maar het is een feit dat niet iedereen op eenzelfde manier met de hobby bezig is.
Dit ligt naar mijn inziens enerzijds aan de data die stations aanleveren, waarbij ik zie dat stations dagen achtereen regelmatig foute data aanleveren.
Mijn vraag is bij deze ?
Wat is het doel en nut van het aanleveren van data als je zelf geen controle doet op je aangeleverde data en als je ziet dat de aanlevering hiervan niet correct is er toch niets aan doet om dat te verbeteren.
Verder denk ik ook dat in de verwerking van onze aangeleverde data bij het genereren voor publicatie op HWA fouten ontstaan.In mijn ogen werkt het verwerken van de data door HWA goed. Ik sluit echter niet uit dat er fouten kunnen zijn. De weer software programma's blijven doorontwikkeld worden, dus er kunnen situaties zijn waarop HWA nog niet heeft ingespeeld. Als je voorbeelden hebt, dan mag je deze altijd per mail sturen, zodat ik het kan onderzoeken.
Heb vandaag een extreem gezien op HWA extreme pagina ( zal naam station achter wegen laten ) wat zowel niet in de grafiek en data op stations pagina werd vermeld en ook niet op de site van dit station.
Mijn vraag is dan hoe kan zulke data ontstaan en dan getoond worden.
Mijn mening blijft als de extreme pagina niet beter kan is het beter om de extreme data niet meer te vermelden.Deze discussie hebben we al vaker gevoerd en hier verschillen we van mening.
Scheelt een hoop werk voor de moderatoren.
Gr,
Luc