Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door WeerstationGraveNL
Ik heb momenteel een Logitech Quickcam 9000 in gebruik, maar deze heeft een bug (alle 9000's) waardoor de focus steeds wordt gereset en de software doet crashen.
Daarnaast heb ik een Microsoft VX3000 cam, maar deze is meer voor communicatie dan als weercam geschikt.
Tevens heb ik een IP-cam, maar bij het minste geringste moet ik die weer helemaal opnieuw installeren en monteren. Dat werkt ook niet.

Wie kan mij een goede usb webcam aanraden?
Hij moet goed beeld geven (wolken moeten goed te onderscheiden zijn) en bij voorkeur handmatig scherp te stellen zijn, maar ook een goedwerkende softwarematige focus is prima.

Ik kan wel weer lukraak webcams gaan aanschaffen, maar wellicht kunnen jullie mij een duwtje in de juiste richting geven.

Alvast bedankt !!
Ik gebruik ook de 9000 van logitech. Ook ik had problemen met de software. Ik heb toen alle Logitech software gedeinstalleerd. Ik gebruik Weather Display, en die kan de webcam direct aansturen. Nu is de zaak volledig stabiel.
Door osjohn
WeerstationGraveNL schrijft:
Ik heb momenteel een Logitech Quickcam 9000 in gebruik, maar deze heeft een bug (alle 9000's) waardoor de focus steeds wordt gereset en de software doet crashen.
Daarnaast heb ik een Microsoft VX3000 cam, maar deze is meer voor communicatie dan als weercam geschikt.
Tevens heb ik een IP-cam, maar bij het minste geringste moet ik die weer helemaal opnieuw installeren en monteren. Dat werkt ook niet.

Wie kan mij een goede usb webcam aanraden?
Hij moet goed beeld geven (wolken moeten goed te onderscheiden zijn) en bij voorkeur handmatig scherp te stellen zijn, maar ook een goedwerkende softwarematige focus is prima.

Ik kan wel weer lukraak webcams gaan aanschaffen, maar wellicht kunnen jullie mij een duwtje in de juiste richting geven.

Alvast bedankt !!

Op dit moment bestaat er geen betere webcam als de Logitech Quickcam 9000.

Het beste is alleen de drivers te installeren, daarna de andere software.

Zelf gebruik ik hem ook, zonder problemen.

John
Door Christian
hoi Peter,

Misschien dat je Windows Media Encoder kunt gaan gebruiken. Het is freeware en is van de Microsoft-site te downloaden (google zoeken: Windows Media Encoder) en het betreft live streaming.

groeten,
CHristian
Door WeerstationGraveNL
OK, ik heb de software weer eens verwijderd en hem nu zonder draaien.
Eens kijken hoe lang dit goed blijft gaan.

Overigens heb ik van Logitech zélf te horen gekregen dat er een bug in de 9000 zit, die er na enige tijd voor zorgt dat de ingestelde handmatige scherpstelling even op de automaat gaat. Bij mij zorgt dat er voor dat ik een volledig onscherp beeld krijg, omdat ik alleen maar wolken in het midden van het beeld heb. Anderen hebben daar bijv. bomen, huizen of wat dan ook en zullen het nooit merken, maar de bug zit er ook bij hen in.

De 9000 is overigens, net als zijn voorgangers, niet kapot te krijgen door buitengebruik.
Deze winter heeft hij al 3 keer volledig ondergedoken gezeten in sneeuw en is hij ook een keer volledig bedekt geweest door ijsregen )zelfs toen gaf hij nog beeld ;)).
Door WeerstationGraveNL
Ik heb hem altijd handmatig ingesteld, maar die bug overruled dat en zet hem tijdelijk op auto focus. Bij mij werkt dat averechts.

Ik heb de cam nu sinds middernacht draaien via Webcam7, zonder de Logitech software, en het draait nog steeds. Even de komende dagen afwachten of dat ook zo blijft ;)
Door WeerstationGraveNL
Helaas mensen, wat ik ook probeer; de 9000 blijft crashen om de zoveel uren.
Heb hem er af gehaald en nu de VX3000 Lifecam er aan hangen.
Het beeld is belabberd als ik hem op de bewolking richt, dus er nu maar even een straatcam van gemaakt.

Mocht iemand een goede (usb) weercam aan kunnen bevelen, die van een ander merk als Logitech is, dan houdt ik me aanbevolen.

Bij voorbaat dank !!

Bijlagen
straatcam.jpg
straatcam.jpg (22.4 KiB) 3656 keer bekeken
Ik werk na volle tevredenheid met een 9000 via WD zonder logitech software.
Maar daarvoor had ik een goedkope van logitech.
Deze overbelichte als je hem naar de wolken richte.
Ik heb er toen 2 zonnebril glazen voorgezet.
Daar heb ik toch een jaar plezier van gehad.
Maar de 9000 geeft een veel mooier beeld, en heeft ook een grotere kijkhoek.