Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WSWijk
Hoi Allemaal,

Ik zit me even af te vragen (ik weet niet of meerdere mensen dat al gemerkt hebben)...

Op de een of andere manier detecteerd de VP2 dat er sneeuw valt, terwijl dit niet het geval is.

Heeft iemand enig idee wat dat kan veroorzaken?
Regen kan ik me voorstellen (met zo'n prullebak aan de mast :P ), maar sneeuw???

Groetjes

Theo
Door Mike
Huh, hoe bedoel je hij detecteerd sneeuw? heb je daar een foto/screenshot van?
Door WSWijk
Zie hier even een screenshot van het twitter deel van mijn weerstation.
Meer heb ik even niet.

Zodra hij weer aangeeft dat het sneeuwt, zal ik er een screenshot van maken...

Groeten

Theo
Bijlagen
wswijk_snow.jpg
wswijk_snow.jpg (9.51 KiB) 2979 keer bekeken
Door fbockstael
Bedoel je misschien het symbooltje op de console?
Dat is een voorspelling en geen indicatie dat er sneeuw valt op dat moment.

Groet,

Franklin
Door WSWijk
Zit effe te denken, zou WD de gegevens van het weerstation zien als sneeuwval? Want daar verschijnt echt "snow" en even later "stopped snowing"....

Vandaar...
Door Regards
WSWijk schrijft:
Zit effe te denken, zou WD de gegevens van het weerstation zien als sneeuwval? Want daar verschijnt echt "snow" en even later "stopped snowing"....

Vandaar...

Theo,

Dit klopt, als je sneeuw hebt in je 'prullebak' en dan een zonnetje erop (als je geen verwarming hebt) dan smelt de sneeuw, is dan de temp lager dan 2°c dan word dit door WD gezien als sneeuwval . . .

Gr Rik
Door Mike
Ja ik wou het net zeggen, zie dat je 0.2mm neerslag hebt, en dat bij die temp. kan dan idd een teken van sneeuwval zijn, tijd voor een verwarmde vp2 ;) mocht het dan echt sneeuwen dan krijg je deze melding.
Door WSWijk
Ah.... dat verklaart het... dank jullie wel...

Zat me al af te vragen of ik gek was geworden :-)

Groetjes

Theo