Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door verhoevenm
Hallo beste Thiery , ik heb volgens mij een probleem .er staat namelijk een map templates maar die i s zover ik bekeken heb leeg. Bij mij staat alles in een map die Sample templates wordt genoemd. Er wordt gesproken van bepaalde bestandjes template . Ik weet het niet meer . Volgens mij klopt software weatherlink 5.8.3 niet. daarbij zit er een wachtwoord in de Software die niet te verwijderen is . Contact gehad met de leverancier in Verenig Staten waar het hele spul vandaan komt. heel veel E-mail. Ik denk dat ik eens software man ga zoeken. Het gaat me langzaam de keel uit te hangen. Ik interesseer voor het weer, niet voor PC problemen.
Zo ik heb men hart weer eens gelucht .(Ik heb de genoemde handleiding uit geprint, volgens mij is het, een andere software weatherlink 5.0 of 5.1)
vr. gr. v Martien
Door weerzoetermeer
Dat het een andere versie is maakt niet veel. De software is nog steeds bijna het zelfde. Kijk even in de map die John aangeeft. Hier moeten je templates staan. Pak hier de current versie van (afhankelijk welk type station) en plaats die in je eigen stations map. Dan kan je verder de handleiding van Delfzijl gebruiken om het .htx bestand te selecteren bij de profile instellingen. Weatherlink zal het bestand bij het uploaden naar je hosting omzetten in .html.

Dat je een wachtwoord nodig hebt zegt mij niets, nog nooit van gehoord....

Hopelijk krijg je geen problemen met je station, dit in verband met je garantie. Even opsturen naar de VS is een kostbaar grapje. Ook uitbreidingen die je voor je station mogelijk in de toekomst wilt gaan kopen waarbij gebruik wordt gemaakt van een zender, zoals een extra temperatuur sensor of een draadloze windmeterkit, zal je uit de VS moeten halen want die uit de EU werken op een andere frequentie.

Tot zover, probeer eerst even de sample templates te vinden in de door John gegeven map op je computer....

Gr.
Thierry
Door weerzoetermeer
Nog iets anders. Ik zie dat je nu gebruik maakt van Cumulus. Je kan normaal gesproken maar één programma tegelijk gebruiken op je logger. Dus als je gaat uitproberen met Weatherlink moet je Cumulus even uitzetten. Hier zijn wel oplossingen voor maar dat maakt het allemaal nog ingewikkelder.

Gr.
Thierry
Door osjohn
Ik denk i.v.m. het wachtwoord je beter weatherlink geheel verwijderen, en dan
proberen ergens een recente versie te krijgen.

Ik heb een stil vermoeden dat het wachtwoord bij een ander programma hoort.

Maak dan eens een copy van de inhoud van Sample Templates naar Templates, wel
goed opletten wat voor een type vantage je heb.

John
Door jango
verhoevenm schrijft:
Als ik via ftp programma op kijk wat er op de server staat, dan zie ik dat alle bestandjes van weatherlink die op de C schijf staan blijken op server te staan.
www.martienverhoeven.nl
Http://members.upc.nl/m.verhoeven37

Als ik het goed begrijp staan de bestanden dus wel op je webserver ?

Met welke naam staan ze dan op de server ?

En staan ze op de server nog in een speciale map en zo ja welke naam heeft deze.

Want als ze op de server staan zijn ze oproepbaar in de web browser en iedereen mits het goede URL adres ze moeten kunnen oproepen.

Van een wachtwoord in Weatherlink heb ik nog nooit gehoord en ik draai al 5 jaar met dit prog. in het begin met versie 5.5 nu met 5.8.1 maar heb ook 5.9.1 op een pc en het enige wachtwoord wat je moet in vullen is dat van de webhost in de FTP.
De verandering in de werking van weatherlink is in al deze versie`s niet veranderd.

Ik vind het zelf het meest stabiele prog. en ook niet moeilijker en ik heb ook ervaring met WsWin en Weatherdisplay het enige wat deze voor hebben is dat ze meer mogelijkheden hebben

Van alle File`s die je naar je site wil uploaden moeten de htx bestanden in de map Templates van je stations map worden gezet ook event. Davis logo, foto`s, banner en openweerdata( voor upload HWA ) Weatherlink maakt hier dan htm file`s van.

Alles goed invullen volgens instruktie van meteo Delfzijl en alles moet op je server komen.

Gr. Jan