Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door jakwk
Ik heb nu 1,5 jaar geleden bij Davissupport gevraagd om een paar extra tags in Weatherlink, maar het is blijkbaar te moeilijk om de wensen bij "development" te krijgen. Ook in de laatste versie 5.9.1, die ook bij mij vreselijk langzaam upload, hebben ze weer niet de moeite genomen om die paar tags er bij te zetten. Ik wil eigenlijk volgens mij simpele tags.

De volgende twee zie je wel op het Vantage Pro2 console, maar komen niet in de beschikbare tags terug:
- LAST 24 HOURS OF RAIN ....
- STORM STARTED ON

De volgende tags zijn om te voorkomen dat je "onzin" upload naar je website. Soms heb je (zeker bij weinig wind) een vlaag die er voor zorgt dat je windrichtingmeter een rare draai maakt. Als er op dat moment een waarde voor je website gemeten en geupload wordt dan is het mogelijk dat er op je website een erg afwijkende windrichting gezet wordt. Op het console zie ik een aantal pijltjes, waarvan volgens mij "het kleine dichte pijltje" de huidige meting is en "het grote open pijltje" de gemiddelde windrichting is. Ik wil eigenlijk dus op de website de gemiddelde waarde ["grote open pijltje"] plaatsen, dus:
- Average Wind Direction In Degrees
- Average Wind Direction Sector (16-point compass)

Ik krijg in die 1,5 jaar wel mailtjes terug, maar er gebeurt niks met mijn wensen.

Weet iemand of dit al in de software zit of heeft iemand een andere oplossing ?
Door Mike
Die nieuwe tags van jou zijn een mooi idee, snap ook niet waarom ze daar niks mee doen.
Die laatste versie daar begin ik maar niet aan, erg jammer, ben verders erg tevreden over de software waar het niet dat hij heel erg gevoelig is voor data verkeer via 1 lijn, vaak ben ik aan het downloaden en dan komt hij er niet tussen met zijn uploads en loopt dan gewoon domweg vast, heeft hier ook een hele tijd slecht gelopen maar nu gaat het als een zonnetje (behalve dan met downloaden) en durf ook niet te upgraden naar een nieuwe versie.
Door tjabine
Ik heb ook vaak gemaild over nieuwe tags, en vele andere ook.
Ook op andere forums word daar over gesproken.
En dit is al enige jaren aan de gang hoor.
Je hebt zelfs hele whis listen met tags enz.
Er word echt niet geluisterd hoor, daar bij Davis.
Stom van ze denk ik.
En de nieuwe versie 5.9.1 schijnt ook zeer langzaam te uploaden.
Ik zelf gebruik nu weer 5.8.3 echt 50x zo snel.

Gr Ron.
Door osjohn
tjabine schrijft:
Ik heb ook vaak gemaild over nieuwe tags, en vele andere ook.
Ook op andere forums word daar over gesproken.
En dit is al enige jaren aan de gang hoor.
Je hebt zelfs hele whis listen met tags enz.
Er word echt niet geluisterd hoor, daar bij Davis.
Stom van ze denk ik.
En de nieuwe versie 5.9.1 schijnt ook zeer langzaam te uploaden.
Ik zelf gebruik nu weer 5.8.3 echt 50x zo snel.

Gr Ron.

Mijn mening is dat Davis de amateur op de tweede plaats zet, al hun aangeboden
aparatuur is bedoelt om de bouw en wegenbouw, in het kort, de bedrijven te
bedienen.

Hun insteek is gewoon, eenvoud en precisie, verder niets.

Na ongeveer 20 mailtjes in al die jaren heb ik maar een resultaat geboekt, dat
was een upgrate weatherlink 5.91 omdat virtual VP niet op de 5.90 draaide.

Ze hadden hem ook op een aparte plaats reparkeert op het net.

John

John