petergroeneveld schrijft:
Hallo Oebel,
Hoe upload jij de files latest.txt en plaintext.txt naar je host? Ik doe dat nog handmatig omdat ik de verwachtingen nog maak wanneer het mij uitkomt, wel zo'n vier keer per dag lijkt mij wel voorlopig wel voldoende.
Er zijn programma's waar je dit mee kan automatiseren, er wordt er een door de maker van WXSIM geadviseerd maar dat moet ik ook nog gaan uitzoeken.
Peter.
Hoi Peter,
Voor het uploaden van de latest.csv en de plaintext.txt gebruik ik Weather Display.
WD upload de bestanden direct nadat WXSIM het weerbericht heeft gemaakt.
Ik gebruik System Scheduler (professional versie) om eerst WXSIMATE op te laten starten. Ik laat momenteel ook wxsimate automatisch werken 6x per dag.
wxsimate sluit zelf af nadat het zijn taak heeft gedaan.
Daarna start via System Sch. WXSIM op en sluit zelf af nadat het zijn taak heeft gedaan.
Je kunt met Syst. sch. ook programma`s na opstarten weer af laten sluiten.
Een ideaal programma voor dit doel. Ik hoef WD niet af te sluiten zodat ik dan niet gebruik. ik gebruik het alleen voor opstarten wxsimate en daarna wxsim.
Op zich heel simpel als je de tijden goed invoert. Ik hoed er niet naar om te kijken. Ik wil proberen 1x per dag zelf de verwachting met wxsim te maken omdat dit nauwkeuriger is. Het is juist niet zo dat de voorspelling nauwkeuriger is wanneer je het automatisch laat doen. Maar goed, dit vraagt de nodige studie.
Al merk ik wel dat Tom Ehrensperger (maker wxsim) zeer bereid is om te helpen.
succes ermee.
groet,
Oebel