Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door baroman
tinuz97 schrijft:
baroman schrijft:
Bernez schrijft:
Dank voor jullie adviezen.
Ik heb geen schoorsteen om het vast te maken en wil ook niet door het dak boren.
Wel een dakkapel maar die zit te laag. Ik zou een nog langere buis nodig moeten hebben.
Niet op de tekening te zien, maar ik heb wel een deur met franse balkon op de eerste verdieping ongeveer onder het nok. Het gevel is vanaf de eerste verdieping bekleed met cederhout planken. Boven de deur zou de transmitter dan komen te staan. Dan hoef ik niet op dak om de batterij te verwisselen. Ik heb nl. wel hoogtevrees :blush:
Maar geen probleem, ik vind wel iemand die het voor mij wil doen. ;)
Dus, tot nu toe, heb ik een buis van ca. 3mt nodig.
Maar welke diameter en material (staal, alu) ?

Het beste kun je RVS nemen Roestvaststaal, je kunt aan je windmeter zien wat voor buis er in of door kan.
Ik werk in de rvs dus als je een buisjs hebben moet geef dan even de maten door.

Groeten Ronnie..:P

Metertje of 11,kan dat ook :whistle:

Alles kan, maar nooit gedacht aan een lantaarnpaal die ze op de sportvelden ook gebruiken?

Groeten Ronnie..
Door baroman
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Beter is aluminium, stuk goedkoper dan RVS.

Martijn

Ook 3 maal zo slap en staal en alu. verdragen elkaar niet zo.

Groeten Ronnie..
Door Bernez
baroman schrijft:
Bernez schrijft:
De Davis anemometer wordt bevestigd door een U klem en kan een buis hebben van ca. 50mm. Maar 50mm lijk me een beetje overkill, of niet ?
Wat zou een RVS buis van 3mt bij jou kosten, Ronnie ???

Dit zou ik even na moeten vragen op het werk, kijk ook even op mijn site in instrumenten/ windmeter.
Je moet zelf even kijken wat je nodig hebt en wat je er in de toekomst nog aan gaat hangen.
Ook de beugels heb ik zelf gemaakt dus maak even een tekening en dit kost de wereld niet, wij weeridioten helpen elkaar wel.;)

Groeten Ronnie..

Ik hoef alleen maar een buis van 3mt, recht-toe recht-aan en evt. 2 klemmen voor op de gevel. De buis moet 10cm van de gevel af ivm dakpannen overhang. That s all !!!
Er komt waarschijnlijk verder niks aan hangen.
Wat voor diameter buis gebruik je, Ronnie.
Bernez
Door baroman
Bernez schrijft:
baroman schrijft:
Bernez schrijft:
De Davis anemometer wordt bevestigd door een U klem en kan een buis hebben van ca. 50mm. Maar 50mm lijk me een beetje overkill, of niet ?
Wat zou een RVS buis van 3mt bij jou kosten, Ronnie ???

Dit zou ik even na moeten vragen op het werk, kijk ook even op mijn site in instrumenten/ windmeter.
Je moet zelf even kijken wat je nodig hebt en wat je er in de toekomst nog aan gaat hangen.
Ook de beugels heb ik zelf gemaakt dus maak even een tekening en dit kost de wereld niet, wij weeridioten helpen elkaar wel.;)

Groeten Ronnie..

Ik hoef alleen maar een buis van 3mt, recht-toe recht-aan en evt. 2 klemmen voor op de gevel. De buis moet 10cm van de gevel af ivm dakpannen overhang. That s all !!!
Er komt waarschijnlijk verder niks aan hangen.
Wat voor diameter buis gebruik je, Ronnie.
Bernez

Ja, zo`n rond 30 mm?
Aan die klemmen dat zijn kapbeugels daar moet toch strip aangelast worden met gaten erin om de beugels aan de muur te bevestigen, de diameter van de gaten moet ik weten hoe breedt, of liever gezegt wat is de hartmaat van de gaten.;)
Je hebt twee verscillende beugels nodig de bovenste die je vastzet met twee bouten en de onderste beugel met 3 bouten (keilbouten).;)
De buis wordt aan de bovenkant dicht gelast en wil je de draaden door de buis laten lopen, deze optie is netter en dat heb je het getik van de draden of draad ook niet tegen de buis waar je knettergek van wordt. :woohoo: Dat moet ik ook een gat in de buis maken of je moet dit zelf doen ook een optie!
Bedenk maar even wat en ik zal kijken wat ik voor je doen kan.

Groeten Ronnie..
Door Bernez
baroman schrijft:
Ja, zo`n rond 30 mm?
Aan die klemmen dat zijn kapbeugels daar moet toch strip aangelast worden met gaten erin om de beugels aan de muur te bevestigen, de diameter van de gaten moet ik weten hoe breedt, of liever gezegt wat is de hartmaat van de gaten.;)
Je hebt twee verscillende beugels nodig de bovenste die je vastzet met twee bouten en de onderste beugel met 3 bouten (keilbouten).;)

Groeten Ronnie..

Ja, rond de 30/35mm lijk mij voldoende, toch ?
Je bedoel een beugel met 2 potten boven en een 3 potten onder ?
Maak je die zelf of moet ik ze apart kopen ?
Anders is de maat is niet zo belangrijk, bedenk maar wat !!! ;)

Bernez
Door Bernez
Trouwens, ik kan geen keilbouten gebruiken. Ik moet op hout schroeven.
Door Bernez
Ronnie,

Bedoel je zoiets ?

[img]http://images.conrad.com/m/2000_2999/2800/2860/2861/286192_BB_04_FB.EPS.jpg[/img]
Door Bernez
Hier een fototje van de gevel.

Bijlagen
P3060003.JPG
P3060003.JPG (84.09 KiB) 3331 keer bekeken
Door baroman
Bernez schrijft:
Ronnie,

Bedoel je zoiets ?

[img]http://images.conrad.com/m/2000_2999/2800/2860/2861/286192_BB_04_FB.EPS.jpg[/img]

Sorry voor het zo laat reageren moest even naar het dierenasiel en de winkel.
Ja dat is precies wat ik bedoel, maar de beugels heb je al?

Groeten Ronnie..:dry: