Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jacg
Ja klopt, pas als ik reacties krijg dat ze niet kunnen connecten.

En uiteraard liep op alle streams het probleemloos door, wowza merkt dat er een nieuwe bezoeker is en laat die meeliften op de stream van de eerste bezoeker, multicast dus. Zo werken bijvoorbeeld ook de live streams van tv uitzendingen.

Het enige wat jij gedaan hebt is je eigen downloadverbinding getest, niet mijn upstream :P
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Jacg,

Complimenten voor het beeld van de cam.:)

Het is een schitterend mooi real time beeld.

Maar ik zag ook dat er een flink prijskaartje aan de cam hing.:(

Mvg,

Martijn
Door AenG
Ik ben ook met een webcamprojectje bezig.

De live-beelden zijn nu als test op mijn website online. Ik gebruik ook de wowza media server voor de streaming.

Ben benieuwd hoeveel gebruikers er gelijktijdig kunnen kijken voordat de verbinding inklapt!

gr Geert
Hallo Geert,

Het kan aan mij liggen maar ik krijg niets te zien.

Krijg de melding dat er iets moet worden geinstalleerd, maar vervolgens gebeurt er niets.

Groet,

Martijn
Door AenG
Je moet wel een flashplayer geinstalleerd hebben. Als dit niet zo is dan krijg je de vraag om deze te installeren.
Daarna zou je beeld moeten hebben.
Geert,

De webcam doet het lag aan mij hier ik keek ook ff verkeerd.

Ziet er goed uit ,superhelder en duidelijk beeld, ik meen zelfs een uithangbord van een cafe te zien op het hoekje.Ha ha :)

Mvg,

Martijn
Door AenG
Dat is inderdaad het dorpscafe hier (waar ik nooit kom:) ). Ik zie alleen dat het beeld niet vloeiend doorloopt. Het staat af en toe even stil. Daar ga ik nog aan werken.

gr Geert
Door weerstation
Superstrak beeld. Zie dat je af en toe iets met de witbalans doet. Inderdaad niet helemaal vloeiend.

In IE7, 8 en Chrome werkt het prima.
Niets extra's hoeven te installeren.

Wat voor cam gebruik je hiervoor.
Door AenG
Ik gebruik een Axis P1346. Maar het kan met elke cam die H.264 kan streamen. In vergelijk met Mjpeg kost dit 10x minder bandbreedte.

http://www.hetweerinboskamp.nl/index.ph ... ruari-2010

Voor het streamen gebruik ik dus een media server die het h.264 signaal omzet in een flash stream. Dit heeft 2 voordelen:

-elke gebruiker heeft wel de flash plugin op zijn pc staan. Het is dan niet nodig om nog extra drivers te laden wat bij de meeste cam's wel nodig is.
-een flash stream kost veel minder bandbreedte.
-de media server zorgt voor het "managen" van de streams. Je kunt dan meeliften op een stream van iemand anders.

Om het geheel op je website te tonen gebruik ik de JWplayer. Er is zelfs een module voor Joomla. (www.joomlarulez.com)

Hieronder een foto van de opstelling. Onder de behuizing zie je een buisje zitten met daarin een microfoon. Dit is nog in een test stadium en werkt nog niet naar behoren.

Bijlagen
cam.jpg
cam.jpg (25.83 KiB) 3358 keer bekeken
Door AenG
De ervaringen tot nu toe:

Ik heb de camera nu een aantal dagen online naar volle tevredenheid. Alleen heb ik gemerkt dat af en toe de verbinding wat traag wordt. Als er meer dan 5 gebruikers online zijn dan slibt de verbinding dicht waardoor er een schokkerig beeld ontstaat. De oorzaak is natuuurlijk ook de hoge resolutie (1900x1000). Dit kost zeer veel bandbreedte.

Gelukkig gaat Ziggo binnenkort de upload verhogen van 5 naar 10mb. Maar om die tijd te overbruggen heb ik wat zitten spelen met de camera-instellingen. De frame rate staat nu op 10fps (normaal 30), en de bitrate op 200kb (op advies van Wowza). Dat heeft wel tot gevolg dat de kwaliteit wat minder wordt.

De camera staat trouwens gericht op het speelplein van een basisschool. En nu maar hopen dat ze die grote boom in het midden van het beeld regelmatig snoeien :) .