Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Yveau
:woohoo: OK, dat ziet er goed uit !
Enorm bedankt voor de tip jango !

@Bernez: ik heb de brochure met prijslijst opgevraagd. Ik kan je wel informeren ten aanzien van de prijzen als ik de brochure binnen heb. Of je vraagt er zelf eentje aan via de website wittich.nl (info@wittic.nl subj: aanvraag weeramateurboekje + prijzen)
Door regenbui
Hoi Rob

Deze thermometer is flink aan de prijs. Helaas is de Max thermometer niet meer in NL te koop i.v.m. het kwik wat er in zit. Je zult hem dus in België moeten kopen. Maar de prijs is niet mis. Ik ben in bezit van deze thermometer die in 1990 al €80 moest kosten.
Hang je deze thermometer naast je station in de open lucht dan krijg je toch weer andere meetwaarden, (dit uit eigen ervaring). Je kunt deze thermometers alleen gebruiken in combinatie met een weerhut.

De goedkoopste oplossing is om nog een tweetal digitale weerstations te kopen, zonder alle poespas er aan, dan ben je voor een paar tientjes klaar. Vergelijk de temperaturen die je meet en neem het gemiddelde daarvan. Zo zou ik het doen.

Maar aan de andere kant kun je de specificatie,s van je weerstation even nakijken dan weet je ook wat de maximale afwijking kan zijn.

succes Theo
Door Bernez
@ Yveau

Bedankt voor het aanbod. Ik heb net z'n catalogus met prijslijst bij Wittich aangevraagd.
Door osjohn
Bernez schrijft:
@ Yveau

Bedankt voor het aanbod. Ik heb net z'n catalogus met prijslijst bij Wittich aangevraagd.

Maar Lichtenberg heeft nog de kwik thermometer.

John