Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Na HDD uitval van de server zijn de grafieken op HWA niet meer juist gepresenteerd, ik heb dit al via contactmail laten weten maar het probleem is nog steed hetzelfde ,de data heb ik onderzocht en geen rare dingen aan kunnen ontdekken.Dus misschien nog even geduld.

Grieten Nol Versteeg
Meteo Eersel.
Door Luc
Is weer in orde. Waarschijnlijk is er door de crash iets 'vreemds' geupload. Ik heb daarom de grafiekdata gereset.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Luc,

De grafieken beginnen weer vorm te krijgen ,alleen de tijd komt niet helemaal overeen,wordt deze vanacht om 24:00 gereset.dan zal ik rustig afwachten

Groeten Nol
Eersel
Door Luc
nolversteeg schrijft:
Hallo Luc,

De grafieken beginnen weer vorm te krijgen ,alleen de tijd komt niet helemaal overeen,wordt deze vanacht om 24:00 gereset.dan zal ik rustig afwachten

Groeten Nol
Eersel
De grafieken worden altijd over de laatste 24 uur weergegeven. Er is echter nog geen 24 uur aan data....

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Luc,

Er is nog steeds geen verbetering in de grafieken, upload van data is iedere 5 minuten.

Groeten Nol Eersel.
Door Luc
nolversteeg schrijft:
Hallo Luc,

Er is nog steeds geen verbetering in de grafieken, upload van data is iedere 5 minuten.

Groeten Nol Eersel.
Na lang zoeken heb ik de oorzaak gevonden. De datum bij jouw weerstation staat namelijk verkeerd. De dag en de maand is omgedraaid in de data van HWA. Dat komt omdat in jouw upload file het volgende formaat staat:

MM/DD/YY (bijvoorbeeld 03/09/10)

Ik verwacht daar DD-MM-YY of DD/MM/YY

Kun je eens kijken of je dat formaat goed krijgt? Waarschijnlijk neemt weatherlink de datum formaat instelling van je PC over, dus ik verwacht dat je daar ergens moet zoeken.

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Luc,

100 punten !!Dit was waarschijnlijk het laatste puntje in de server na een gehele nw installatie ook weer iets om te noteren voor de volgende keer.

met Dank
Nol Versteeg
Eersel
topic mag dicht
Door Luc
Ik zie dat de datum weer goed staat. Ik heb de oude data met verkeerde datum weer verwijderd uit de grafieken tabel. De grafieken zien er nu een stuk beter uit ;)

Topic gesloten!

Gr,
Luc