Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Christian
Misschien dat ik het wel fout heb, maar volgens mij is het het probleem dat je dat bestand van een ftp-adres haalt en niet van een http-adres, waardoor PHP in de war raakt.

Misschien dat je deze feed kan gebruiken? Het is de voorbeeldfeed voor klanten van WeerOnline, maar om te testen in een script kan het natuurlijk nooit kwaad.

gr Christian
Door Bernez
Christian schrijft:
Misschien dat ik het wel fout heb, maar volgens mij is het het probleem dat je dat bestand van een ftp-adres haalt en niet van een http-adres, waardoor PHP in de war raakt.

Misschien dat je deze feed kan gebruiken? Het is de voorbeeldfeed voor klanten van WeerOnline, maar om te testen in een script kan het natuurlijk nooit kwaad.

gr Christian

Ik denk dat je gelijk zou kunnen hebben. Ik heb t geprobeerd met
Code: Selecteer alles
$knmi = "http://www.ollivier.nl/weather/test/basisverwachting.xml";

Ik heb de file gekopieerd op mijn server (ook via een relative link geprobeerd). Ik krijg dan geen foutmelding en zie de HTML pagina verschijnen. Maar wel zonder XML waarden !!! :(
De PHP script van Kees werkt perfect met de XML file van Buienradar.nl.

Bernez
Door wsEpe
Bernez schrijft:
Maar wel zonder XML waarden !!! :(
Ik begin net met php, dus alle antwoorden heb ik niet, maar in je php script moet aan het begin van de variable het volgende : "report->" verwijderen. je krijgt dan: "$data1=$xml1->data->location->block->field_content;".
Je kunt nu alles uitlezen uit die xml file. Ook vanaf de ftp van knmi!

Het volgende probleem wat je dan hebt, is dat in de xml file onder "location" 3 keer de tekst "block" staat. De php script leest nu alleen de eerste "block" uit en dat dan 3 keer.

En dit is voor mij nog een brug te ver. Wellicht iets met een foreach commando?
Door Bernez
wsEpe schrijft:
Bernez schrijft:
Maar wel zonder XML waarden !!! :(
Ik begin net met php, dus alle antwoorden heb ik niet, maar in je php script moet aan het begin van de variable het volgende : "report->" verwijderen. je krijgt dan: "$data1=$xml1->data->location->block->field_content;".
Je kunt nu alles uitlezen uit die xml file. Ook vanaf de ftp van knmi!

Het volgende probleem wat je dan hebt, is dat in de xml file onder "location" 3 keer de tekst "block" staat. De php script leest nu alleen de eerste "block" uit en dat dan 3 keer.

En dit is voor mij nog een brug te ver. Wellicht iets met een foreach commando?

Dank je voor je tip. Ik heb net geprobeerd, maar helaas, bij mij nog steeds hetzelfde melding: "no file loaded" !!!
Werkt die script bij jou, dan ???

Bernez
Door wsEpe
Bernez schrijft:
"no file loaded" !!!
Werkt die script bij jou, dan ???

Ik heb even als test de laatste .txt uit een van je vorige berichten letterlijk op mijn site gezet en het werkt.
"no file loaded" geeft aan dat de file niet geladen is, ik denk dat je een typfoutje ergens heb zitten. probeer eens die .txt opnieuw als .php op je site te zetten.
Door Bernez
Ok, heb ik net gedaan. Nog steeds geen verschil te zien: "no file loaded" :angry:
Net als jij, uit mijn laatste bijlage, gekopieerd en de node "->report" verwijderd. That's all !!!
Door tvg
Probeer dit eens
Code: Selecteer alles
<?
echo "<b>  De Weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht</b> <br><br><pre>";
?>
</div>
<div class="weer">
<?
setlocale(LC_ALL, 'nl_NL.ISO_8859-1');

if (file_exists('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml'))
   {$xmlo = simplexml_load_file('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml');

$kop = $xmlo->xpath("//field_content");
        echo $kop[0],"<br />";
        echo $kop[2],"<br /><br />";
        $tijd = $xmlo->xpath("//report_dtg_issued"); echo strftime("%A, %e %B %Y %H:%M", strtotime($tijd[0]))," uur";
}
?>

Gr
Theo
Door Bernez
Hoi Theo,

Heb ik gedaan, maar krijg de volgende melding:
"Parse error: syntax error, unexpected '<' in /storage/mijndomein/users/072162/public/sites/www.ollivier.nl/weather/test/weerbericht_knmi_theo.php on line 68"
Dan heb je ook gelijk de URL naar de aangepaste script.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9