Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door AenG
Onder de camera zat een microfoon die heb ik nu online. Dus nu livebeelden met Boskampse dorpsgeluiden. De kwaliteit is nog niet optimaal ondanks een windkap. Maar binnenkort ga ik een andere microfoon gebruiken speciaal voor buitengebruik.

Het volume staat nog default op 0 omdat het nog in testfase is. Maar even op maximaal zetten en je kan mij bijna horen snurken :)

gr Geert

Bijlagen
micro.jpg
micro.jpg (30.21 KiB) 3146 keer bekeken
Door tjabine
Hoi Geert,

Ik heb zojuist heerlijk rustig mee geluisterd naar alle vogels bij je in de buurt.
Leuk.
Is een leuk project geworden zo.

Gr Ron.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Geert,

Prachtige beeld en geluid kwaliteit.:)

De merels hebben wel plezier daar zo te horen,Heel mooi gedaan, Complimenten voor dit allen.

Mvg,

Martijn
Door petergroeneveld
AenG schrijft:
Ik heb de microfoon vervangen door een ander exemplaar. Nu met voorversterker!

http://www.hetweerinboskamp.nl/index.ph ... april-2010

gr Geert

Hallo Geert,

Perfect beeld, ook hoor ik de vogels duidelijk. Echter een vraag ik hoor ook een monotoon geluid wat een waterval kan zijn maar het klinkt ook als ruis tenminste dat hoor ik op meerdere computers bij ons wat is het?

Peter.
Door AenG
Hoi Peter,

Heb jij soms bionische oren?:laugh:

Met mijn oude oortjes hoor ik dat niet hoor. Maar het zou de fan kunnen zijn van de VP2. Die staat op 5 meter afstand.
Door WTB
Hallo Geert

Je microfoon doet het goed ik hoor zelfs af en toe een baby huilen,
ziet er goed uit het geheel.

gr Marcel
Door Ws Brielle
Ik neem aan dat je in je tuin wel een betere locatie kunt vinden voor je weerstation?
Door Master
En dat noem jij een gewoon webcammetje haha:P
Dit is een compleet bewakingssysteem volgens mij.
Nou ik vind je beeld wel erg mooi.
Heb zelf een vol automatische PTZ camera (nu ff offline tijdelijk), ook erg mooi.
Maar jou beeld kunnen weinig aan tippen hoor.

Ik zou ivm je regenmeter inderdaad een ander plaatsje zoeken, die mooie
mast heeft nogal een regenschaduw zo.

Groeten Master