Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Overijse
Kan niet over de shoutbox van Batjo gaan, die zitten nog maar aan versie 1.2.1 en niet aan versie 1.5.3., dus geen paniek Geert.

P.S.: Geert vergeet wel niet de shoutbox van Batjo te updaten er is vorige week een update gebeurt om een lek te dichten.

Grtz
Kris
Door Overijse
Afgelopen nacht en vanmiddag belaagd op de SHOUTBOX PRO v1.5.3.
De hackers hebben mijn site voor de helft overschreven met lege bestanden.

Mijn hele website ligt in puin.

Bij deze is de shoutbox bij mij verwijderd.

De club welke zich hiervoor opeist is:
ClanVv3AsOne.com met IP adres 64.62.196.35

Bedankt

Voor wie SHOUTBOX PRO wil gaan gebruiken: U bent gewaarschuwd.

(En ja, Ik had mijn bestanden zoveel mogelijk dichtgespijkerd (CHMOD 644))

Nu eerst maar weer een backup terugzetten.

Groeten Frans

Meteo Noord West

Zoals hierboven al gemeld gaat het niet over de Shoutbox pro van batjo voor Joomla, maar wel over de shoutboxpro van volgende leverancier :

http://www.shoutpro.com/

Dit om misverstanden te vermijden.

Grtz
Kris
Door Snarf2000
Klopt helemaal Kris.

Dat is de versie die ik gebruikte.
Misschien wel wat verwarrend met de benamingen van de shoutboxes.

Frans
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Kris,

Onvoorstelbaar dat er zulke forums zijn met complete handleidingen om Shoutboxen te hacken.:(

Ik gebruik nu de shoutmix en hopelijk blijft deze gevrijwaard van al deze ellende.

Hallo Frans,

Hopelijk heb je de Website snel weer helemaal goed.

Mvg,

Martijn
Door AenG
Overijse schrijft:
Kan niet over de shoutbox van Batjo gaan, die zitten nog maar aan versie 1.2.1 en niet aan versie 1.5.3., dus geen paniek Geert.

P.S.: Geert vergeet wel niet de shoutbox van Batjo te updaten er is vorige week een update gebeurt om een lek te dichten.

Grtz
Kris

Bedankt voor de tip Kris. Ik heb gelijk de archive component geupdate naar versie 1.2.

Gr geert
Door weerstation
Een van de eerste dingen die je zou moeten doen wanneer je een script op je website gebruikt is de naam van het script veranderen en de naam van het formulier waarmee je de gegevens in een script verstuurd.
Dit kost soms wat moeite om het dan weer werkend te krijgen maar meestal kan dit zomaar.

Je kunt hierdoor een hoop narigheid voorkomen. Veel hackers vinden je script via google, dat blijkt uit een voorgaande topic maar weer, en met een andere naam kan dit niet zo gemakkelijk meer.
Door Snarf2000
Wat ik nu ook heb gedaan is een aantal woorden toevoegen bij de BADWORDS filter
oa:
- httpdocs
- vhosts
- 777
- chmod
- fopen
- index.html
- phpinfo

Dit waren de woorden waarmee mijn site overhoop gehaald was.
Nu is alles weer tiptop in orde

Groeten Frans B)