Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door andre
Hallo

Ik heb een vraag aan diegene die mij kan helpen.
Ben al een tijdje bezig mijn weerstation hier te laten mee draaien, alles wat ik moest doen heb ik gedaan, maar nog werkt het niet.
Aan deze kan werkt het wel de gegevens komen hier goed door.
Het weerstation draai hier onder weather-dispay en ook die gegevens werken hier goed.
wie eens een kijkje wil nemen weerstation.binnenhof.net
Graag zou ik aan iemand willen vragen, wie heeft ook weather-display live hier op dit station draaien.
En graag wat advies hoe de instellingen moeten staan heb ik al, dat werkt hier wel maar niet naar waar het heen moet de gegevens komen niet door..

met vr gr Andre Roden
Door weerzoetermeer
Hallo Andre,

Wederom staat deze vraag in het verkeerde onderwerp, gebruik je een vaag topic titel en heb je deze vragen enkele dagen geleden ook al op het forum gezet. Ik heb hem verplaatst maar blijf daar niet mee bezig. Gaarne aandacht hiervoor!

Gr.
Thierry
Door weerzoetermeer
Leg overigens ook je probleem eens wat beter uit. Welke instellingen gebruik je? Wat voor weerstation gebruik je? Waar en wat en waarmee wil je uploaden?

Gr.
Thierry
Door wslangerak
André,

Ik denk dat je bedoelt dat het uploaden van je gegevens naar Het Weer Actueel nog niet lukt.
Zoals je in de handleiding kunt lezen moet je het bestand "customtext10.txt" van deze site downloaden en in je directory C:\\\\wdisplay\\\\webfiles plaatsen. Heb je dat al gedaan? Zoja, bestaat het bestand "customtextout10.txt" ook in die directory? En staan daar de juiste gegevens in?

Laat dat eerst maar eens weten, daarna kijken we verder.

Gr,
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Thierry,

Ik denk dat hij bedoelt dat hij mee wil doen hier op HWA.

Echter heb ik hem al uitgelegd dat hij ff rustig moet afwachten totdat Luc hem hier heeft toegevoegd op de Site.En dat daarna zijn gegevens hier zichtbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Martijn.
Door Mike
Ik las in een ander topic over dit gebeuren dat hij hier "al vanaf vorig jaar" mee bezig is, nou dat belooft wat :laugh:

Nogmaals Andre, als je deze link : http://www.hetweeractueel.nl/handleiding-weather-display doorneemt en uitvoert, dan even rustig wachten tot Luc je heeft toegevoegd, moet het goedkomen, er zijn al ruim 300 stations jou voorgegaan en die zijn ook aangemeld ;)
Door Pim
Hoi André,

Omdat ik jammer genoeg niet dagelijks op het forum zit, lees ik nu pas van
je instellingsproblemen en ook dat je graag mee wil doen met HWA.
Er is toch, vergeleken met de vorige keer dat je meedeed, niets veranderd?

Nou heb ik van Weather-Display geen verstand omdat ik met Weather-Link werk,
maar als ik je ergens mee kan helpen, dan geef je maar een seintje, hoor.

Kennen doen we elkaar (nog) niet, maar zijn tenslotte allebei Rôners, toch!

Veel succes en misschien tot later.

Pim
Weerstation Roden
Door andre
hallo heb even gekeken in weather-display webfiles en customtextout.txt en hier word sde data wel aangegeven elke 10 min word het ververst.
dus weet niet wat er fout staat heb alles zo gedaan als me gevraagd is.

vr gr Andre Roden
Door wslangerak
André,

Als ik nu kijk naar de customtextout.txt op je website zie ik dit:

Code: Selecteer alles
Lauwersoog, Netherlands + Corrections: High(+1:00) Low(+1:00)
Lauwersoog, Netherlands + Corrections: High(+1:00) Low(+1:00)
Units are meters,

Saturday 2008-07-05   
Sunrise  5:14 AM WE, Sunset 10:04 PM WE
Moonrise  8:05 AM WE, Moonset 11:33 PM WE
  High Tide:   1:44 AM WE   2.7
   Low Tide:   7:47 AM WE   0.2
  High Tide:   1:52 PM WE   3.0
   Low Tide:   8:27 PM WE   0.1

Als ik kijk naar customtextout10.txt zie ik alleen dit:

Code: Selecteer alles
</PRE></BODY></HTML>

Ik ga er van uit dat je - zoals in de instructie staat - customtext10.txt vanaf deze site hebt gedownload en die file in jouw webfiles-directory hebt geplaatst. De customtextout10.txt wordt dan door WD gegenereerd en van de actuele data voorzien.

Je noemt nu alleen customtextout.txt en niet customtextout10.txt : zit daar dan wellicht de fout?

Als op je eigen PC de file customtextout10.txt wel correct wordt gevuld met data wordt die file blijkbaar niet goed ge-upload en zit de fout waarschijnlijk in de instellingen in dit scherm:

Heel belangrijk is dat in het bovenste en onderste schermpje de bewuste file op dezelfde regel staat als je meerdere files upload!

Probeer anders schermafdrukken van jouw instellingen te plaatsen, dat maakt het misschien iets makkelijker om je te helpen.
Bijlagen
wd_customtextout10-3af0918f8fe7fbdec5adf928407d295b.jpg
wd_customtextout10-3af0918f8fe7fbdec5adf928407d295b.jpg (85.66 KiB) 2916 keer bekeken