Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
Hallo allemaal,

Hoe staat het inmiddels met onze samenwerking met Meteo Consult?
Ik heb het contract er nog is even bijgepakt en daarin staat het volgende:

- Uiteraard de MOS Verwachting, daaraan kan worden toegevoegd de kans op mist, onweer en sneeuw, 0-graden niveau en UV-index per 3 uur.
Ik zou graag de kans op onweer en UV-index er bij willen toegevoegd hebben, en voor de winter (rond 1 november) de kans op sneeuw.

Aangezien dit in ons contract staat neem ik aan dat dat ook zo geregeld kan worden niet opnieuw weer met veel 'zeuren' etc.

- MOS verwachting op maat aan de hand van de eigen gegevens van het weerstation.
Hoever staat het hiermee, het eerste jaar is inmiddels allang voorbij.
Is hier al mee begonnen of? We kunnen immers moeilijk controleren of jullie hier wel degelijk wat aan doen of ons gewoon voor de gek houden.

Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Wietse ter Haar
Door Luc
- Uiteraard de MOS Verwachting, daaraan kan worden toegevoegd de kans op mist, onweer en sneeuw, 0-graden niveau en UV-index per 3 uur.
Kun je me het contract even sturen waar dit instaat? Want ik kom dit nergens tegen...

- MOS verwachting op maat aan de hand van de eigen gegevens van het weerstation.
Hoever staat het hiermee, het eerste jaar is inmiddels allang voorbij.
Is hier al mee begonnen of? We kunnen immers moeilijk controleren of jullie hier wel degelijk wat aan doen of ons gewoon voor de gek houden.
MOS op basis van eigen data is mogelijk indien er minimaal 2 jaar aan historie beschikbaar is. De samenwerking loopt nu bijna 1,5 jaar, dus dit is nog niet mogelijk. Eind dit jaar/Begin volgend jaar gaan we bekijken hoe we dit kunnen aanbieden.
Door Mike
Een leuk vooruitzicht die MOS via eigen gegevens, ik wacht geduldig af.

Vind trouwens de MOS verwachting zoals hij in dat .doc staat afgebeeld er wel een stuk mooier uitzien dan zoals we hem nu ontvangen.

De "kans op mist, onweer en sneeuw, 0-graden niveau en UV-index per 3 uur" zou natuurlijk helemaal mooi zijn als toevoeging.

Maar al zou het een regionale weersvoorspelling zijn dan zou ik daar ook heel blij mee zijn

Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
Door Luc
Wietse schrijft:
Dat staat in een word document datje kan downloaden op deze pagina: http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/4491-verzamel-topic-samenwerking-hetweeractueel-met-meteo-consult#4491.
Volgens mij pagina drie in het word document staat het, en als het verwijderd is of iets dergelijks dan scan ik het wel.
Heb alles op papier hier :D.
Oke, ik snap nu wat je bedoelt. Tijdens de inventarisatie is aangegeven wat Meteo Consult als tegenprestatie kon bieden. Dat staat in het document waarnaar je verwijst. Dat document is echter geen contract zoals je schrijft. Samen met Meteo Consult hebben we bepaald, welke data in de MOS image weergegeven wordt. En dat is zoals het nu is.

Gr,
Luc
Door Wietse
Nou wie is 'we' kun je je dan afvragen, daar hebben wij niks over te zeggen gehad.
En aangezien het toch mogelijk is lijkt mij het niet zo'n groot probleem om toe te voegen, zeker niet in de XML feed.

Waar is het contract dan te vinden, volgens mij was dit toch echt het document met de overeenkomst of mis ik iets?

Edit: Heb net het goede document gevonden, kan het dan alsnog worden toegevoegd, why not?
Door Luc
Wietse schrijft:
Nou wie is 'we' kun je je dan afvragen, daar hebben wij niks over te zeggen gehad.
En aangezien het toch mogelijk is lijkt mij het niet zo'n groot probleem om toe te voegen, zeker niet in de XML feed.
Ik zal dit met Meteo Consult overleggen.

Waar is het contract dan te vinden, volgens mij was dit toch echt het document met de overeenkomst of mis ik iets?
De samenwerkingsovereenkomst is te vinden via de beheer module. Zie hier het stukje over de MOS verwachting in die overeenkomst:

Gr,
Luc
Bijlagen
samenwerking_mc.jpg
samenwerking_mc.jpg (62.19 KiB) 3347 keer bekeken
Door Reinhardsweersite
Ha Luc,
:)
Al enige tijd staat mijn weerstation bij hetweeractueel op non actief. Ik zou nog even de link sturen, hier komt waarschijnlijk het juiste linkje:
c:\\weatherlink\\VantageV\\templates\\updates\\current_Monitor.htm
Ik hoop dat het gaat lukken.

Alvast dank daarvoor.

Groet,
reinhard zinger
Den Haag Wateringse Veld ( Zuid Holland)
www.reinhardsweersite.nl:(
Door Luc
Reinhardsweersite schrijft:
Al enige tijd staat mijn weerstation bij hetweeractueel op non actief. Ik zou nog even de link sturen, hier komt waarschijnlijk het juiste linkje:
c:\\weatherlink\\VantageV\\templates\\updates\\current_Monitor.htm
Hoi Reinhard, Deze link klopt niet. Je geeft hier een pad naar je lokale schijf. Ik heb de internet locatie nodig. Je vorige locatie was http://home.kpn.nl/rg.zinger/weer/openweerdata.htm maar daar staat deze niet meer. Je website lijkt verplaats naar www.reinhardsweersite.nl maar ook daar kan ik het bestand openweerdata.htm niet vinden.

Zou je me de juiste locatie sturen per mail, dan kunnen we hier ontopic blijven B)

Gr,
Luc
Door Wietse
En Luc,

Genoeg overlegtijd gehad na 1 maand en 2 weken?
Kan het worden toegevoegd, in de XML feed bijv..