Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door pa3hio
Ik heb sinds enkele dagen WD in combinatie met WDL draaien. Nu zie ik op mijn site steeds de tekst, dat hij sinds een bepaalde tijd geen updates krijgt, dit zal dus in de refresh tijden zitten.
Wanneer ik via de setup naar de advanced internet settings ga kijken (setup page 1 en 2) zie ik dat de meeste items default op 1 minute staan.

Mijn vragen zijn:

Moeten al deze 43 files aan staan (groen zijn) ?? en op 1 minute staan?

Welke file is verantwoordelijk voor de wind richting en snelheid, deze moet namelijk een korte refresh hebben, toch??

Ik dacht dat de belangrijkste file clientraw was, of heb ik het dan mis.

Wat ik dus zou willen is een snelle wind info zeg maar, terwijl de bar en temp. refresh-rate ee stuk hoger mag zijn.

Het begin is er in ieder geval, na heel wat stoeien en lezen draait het online...:)
Door Master
Hallo

WD In samenwerking met WDL communiceren dmv de clientraw file voor realtime info,
en deze laatste drie bestanden houden de history bij zoals de namen al zeggen.
clientrawextra.txt
clientrawdaily.txt
clientrawhour.txt
De refreshrate kun je instellen in de config van WDL, maar de normale refreshrate is goed genoeg en is ook standaard.

Die 43 files waar je het over hebt, worden hoofzakelijk gebruikt bij de standaard webpagina van WD, maar kun je ook integreren in een zelfgemaakte site.
Als je geen gebruikt maakt van deze bestandjes moet je die ook niet activeren, want dat zorgt weer voor extra onnodige upload data via je internet, en bij een eigen server ook nog eens extra processorkracht (serverload).

Alles maar tegegelijk aanzetten is dan ook zeer af te raden, want daardoor wil WD wel eens vastlopen.

Hoop dat je hiermee iets verder bent gekomen. :)

Groet Folkert
Door Regards
Wat Folkert al zei is zet zo veel mogelijk van die 43 files uit, is onnodig zoveel aan te zetten en heeft niets met WDL te maken.

Ik weet niet wat de standaard refreshrate is maar zet voor jouw deze op 3 sec (ik geloof dat je zo'n VP2 ding hebt? ;) ).
Je moet dit ook in WD doen: Control panel --> Web files/Webpage setup --> Tabblad: Real Time Client FTP/Ajax ....
Zet bij Delay between uploading data 3 seconden.
Pas dan je wdlconfig.xml file aan: 3

Gr Rik
Door pa3hio
Dank voor de info, das duidelijke taal, hier kan ik wat mee. Toen ik WD installeerde stonden default al die files aan (op groen) vandaar mijn vraag. Is er ergens een lijst waar die files voor zijn?

ik heb idd. een VP2 met 24h fan, en heb m'n Weather monitor III nu over:)
Door Regards
pa3hio schrijft:
Dank voor de info, das duidelijke taal, hier kan ik wat mee. Toen ik WD installeerde stonden default al die files aan (op groen) vandaar mijn vraag. Is er ergens een lijst waar die files voor zijn?

ik heb idd. een VP2 met 24h fan, en heb m'n Weather monitor III nu over:)

Bij mijn weten is er geen lijst, de default files (die op groen staan) kan je vinden in de (sub) webfiles directory waar je WD heb geïnstalleerd.

Bewaar die andere als backup, kan altijd makkelijk zijn.

Gr Rik
Door pa3hio
laatste vraag:

in de config van WD zie ik rechts onder die upload tijd staan, staat nu op 5 sec, ik neem aan dat jullie die bedoelen?? Links boven staat delay between uploading (nu 25 sec, deault) kan ie zo blijven staan?

Verder kan ik de al die files wel zo zetten dat file create uit staat (rood) maar hoe zet ik file upload uit?? (op rood)?? Deze blijft namelijk op groen staan
Door wslangerak
Schakelaar op rood bij file upload en dan altijd eerst "Save now" en dan pas op OK klikken.
Door pa3hio
zo doe ik het idd, maar nadat ik dit heb gedaan, staat file create op rood, en file upload nog steeds op groen...wat zie ik toch over het hoofd...
Door Master
Als je goed kijkt zie je daar ook een knop SET staan, daar kun je upload en maken uitzetten met een knop off/on.

Delay between uploading kun je dan op 3 sec zetten.

Probeer zelf ook langzaam WD te leren kennen, van zelfdoen daar leer je namenlijk het meeste. Dit gaat niet in 1 week want daar is de WD interface nogal te rommelig voor. ;)

veel sucses

Gr Folkert
Door wslangerak
Als je op "Set" hebt geklikt bij een van de items, kom je in het scherm "File create". Daar kan je dan de schakelaar op rood zetten, saven en daarna klik je op de button "Show file upload times". Pas dan kom je in het scherm van de uploads. Hier moet je weer de schakelaar op rood zetten, save now klikken en OK.
Doe je het inderdaad zo?