Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Master
Hoi Wisse

Als het nou echt niet lukt, kan ik je mischien helpen.
Heb ervaring met 3 routers van Sitecom, dus is er een kans dat dit ook lukt.
Ik kan dan eventueel wel bij je komen.
Kan ik gelijk ff bij je kijken hoe je dat calibreren van stormtracker doet.:P

Dat wordt dan wel volgende week zaterdag.

Gr Folkert
Door reitsma1960
Master schrijft:
Hoi Wisse

Gr Folkert

Hoi,

Ik volg dit topic omdat ik hetzelfde probleem heb. Nou heb ik wel contact met Wisse, maar ik hoor graag wat de oplossing is. Mogelijk kan ik daar wat mee.

Succes alvast.

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
Hoi Wisse,

Toevallig vanmorgen een ander webcammetje binnen gekregen en deze even geprobeerd.
Voorheen lukte het mij ook niet om een livesteam via WD op gang te krijgen.
Nu ging het in 1x goed. Het enige wat ik veranderd heb is dat ik Skype op een andere pc heb geinstalleerd. Skype gebruikte zoals ik zag ook poort 80. Ik gebruik dus poort 80 ipv 8080. Helaas moet ik nog steeds wachten met het monteren van de webcam als gevolg van mijn enkelbreuk.

Misschien goed om te proberen poort 80 te gebruiken en te forwarden. Dit uiteraard ook wijzigen in WD bij network streaming.
Mogelijk gebruikt iets op je pc ook poort 8080 en geeft dit een conflict?

Iets om te onderzoeken en te proberen?

Succes.
Oebel
Door Regards
reitsma1960 schrijft:
Hoi Wisse,

Toevallig vanmorgen een ander webcammetje binnen gekregen en deze even geprobeerd.
Voorheen lukte het mij ook niet om een livesteam via WD op gang te krijgen.
Nu ging het in 1x goed. Het enige wat ik veranderd heb is dat ik Skype op een andere pc heb geinstalleerd. Skype gebruikte zoals ik zag ook poort 80. Ik gebruik dus poort 80 ipv 8080. Helaas moet ik nog steeds wachten met het monteren van de webcam als gevolg van mijn enkelbreuk.

Misschien goed om te proberen poort 80 te gebruiken en te forwarden. Dit uiteraard ook wijzigen in WD bij network streaming.
Mogelijk gebruikt iets op je pc ook poort 8080 en geeft dit een conflict?

Iets om te onderzoeken en te proberen?

Succes.
Oebel

Oebel,

Zelf denk ik (heb dit niet geprobeerd) maar dat WD dan een foutmelding geeft als er al een poort op je PC word gebruikt, dit zou je dan zien in het webcamprogje van WD, als je het heb opgestart zie je aan de linker zijde gegevens komen van: webcam, mms://IP nummer: poort nummer etc. hier zou dan (als het progje goed is geschreven) dan een fout melding moeten komen staan dat de poort al in gebruik is.
Het is niet echt verstandig om poort 80 te gebruiken, gebruik liever een andere alternatieve poort om conflicten te voorkomen op poort 80, gebruik bijvoorbeeld een poort boven de 5000 reeks (als ik het goed heb kan je tot poort 64.000 gaan, beter is om niet onder de poort 5000 te gaan, de poort nummers lager dan 5000 worden meestal door programma's gebruikt).

Zelf denk ik dat de modem niet goed is ingesteld.

Gr Rik
Door reitsma1960
Regards schrijft:
Oebel,

Zelf denk ik (heb dit niet geprobeerd) maar dat WD dan een foutmelding geeft als er al een poort op je PC word gebruikt, dit zou je dan zien in het webcamprogje van WD, als je het heb opgestart zie je aan de linker zijde gegevens komen van: webcam, mms://IP nummer: poort nummer etc. hier zou dan (als het progje goed is geschreven) dan een fout melding moeten komen staan dat de poort al in gebruik is.
Het is niet echt verstandig om poort 80 te gebruiken, gebruik liever een andere alternatieve poort om conflicten te voorkomen op poort 80, gebruik bijvoorbeeld een poort boven de 5000 reeks (als ik het goed heb kan je tot poort 64.000 gaan, beter is om niet onder de poort 5000 te gaan, de poort nummers lager dan 5000 worden meestal door programma's gebruikt).

Zelf denk ik dat de modem niet goed is ingesteld.

Gr Rik

Hoi Rik,

Oké, dan zal ik naar poort 8080 gaan. Het is vreemd, want het enige wat ik kan bedenken is het feit dat Skype eraf is. Ik had ook veel geprobeerd, maar niets werkte.

Bedankt.

Groet,
Oebel
Door forsurh
Master schrijft:
Hoi Wisse

Dat wordt dan wel volgende week zaterdag.

Gr Folkert

Hoi Folkert,

Dat lijkt me een goed idee, maar......

10 Juli gaan we op vakantie en die zaterdag is de enige die ik nog vrij over heb.

Dingen regelen enzo.

Je raad het dus al, zal wel even na de vakantie worden.

Ik probeer nu nog wat met instellingen maar ook niet teveel, zodat de systemen stabiel blijven tijdens mijn afwezigheid.

Dan hebben we daar nog wel even contact over en anders mail je me maar.

Groeten,
Wisse
Door verhaar.riepe
Hoi Wisse,

Ik heb het probleem ook gehad nadat ik mijn router had moeten resetten.
Al mijn instellingen moest ik opnieuw invoeren, ook mijn IP adres van mijn computer was anders om van buiten af de beelden van de webcam te zien.

Ik gebruik zelf Webcam XP en kreeg daar mijn juiste IP adres te zien en die heb ik in mijn router vrij gegeven via poort 8080 en dan het IP adres.
Dit heeft bij mij geholpen, dus je zou even kunnen kijken of hij het dan wel doet.
Je kan Webcam XP testen dus hoef je niet te kopen.

Is misschien een optie.

Groeten,
René (weerstationnoorden.nl)