Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door WSWijk
Nu ik ben gestopt met roken, blijft er vet geld over.

Dus heb ik besloten om naast mijn weer-hobby ook mijn oude hobby weer op te gaan pakken. Fotografie.

Nu zit ik rond te kijken wat er op dit moment voor mogelijkheden zijn. De oude camera's die ik heb, zijn:
Pentax Spiegelreflex ME Super
Praktika Spiegelreflex

Hierbij heb ik een zwikkie lenzen zitten. Echter, dit is allemaal niet-digitaal, maar nog met foto rolletjes. Die gaan er dus uit.

Nu mijn vraag aan jullie:
Als je nu een nieuwe digitale spiegelreflex camera mocht uitkiezen, waar zou dan je voorkeur naar uit gaan? Budget ligt op max 1500 euro (da's ongeveer 1 jaar niet roken :woohoo: )

Groetjes

Theo
Door Mike
Hoi Theo,

Goed dat je bent gestopt met roken, en nog beter dat je je oude hobby weer wilt gaan oppakken. ;)

Ik zou weer voor een Canon EOS body gaan.

Wat het objectief betreft zou ik daar niet op gaan beknibbelen en zeker voor een L objectief gaan, bv de 24-105mm of de 70-200mm, dit hangt een beetje af wat je op de plaat wil gaan zetten natuurlijk.

Mocht je de Macro kant opgaan dan zou ik de 150mm Sigma nemen.

Maar misschien dat je nog even kan vertelllen wat je precies wilt gaan fotograferen.

Owja, mocht je een bruiloft gaan fotograferen, ga dan een dag van te voren even rondneuzen op de locatie, anders kan er dit gebeuren :laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=qdX1nCPVPL8

Groeten, Mike.
Door WSWijk
Mike schrijft:
Hoi Theo,

Goed dat je bent gestopt met roken, en nog beter dat je je oude hobby weer wilt gaan oppakken. ;)

Ik zou weer voor een Canon EOS body gaan.

Wat het objectief betreft zou ik daar niet op gaan beknibbelen en zeker voor een L objectief gaan, bv de 24-105mm of de 70-200mm, dit hangt een beetje af wat je op de plaat wil gaan zetten natuurlijk.

Mocht je de Macro kant opgaan dan zou ik de 150mm Sigma nemen.

Maar misschien dat je nog even kan vertelllen wat je precies wilt gaan fotograferen.

Groeten, Mike.

Hoi Mike,

In het verleden heb ik me vooral bezig gehouden met landschapsfotografie in combinatie met macro. Nu zal het dus ook vooral landschapsfotografie gaan worden (vooral met weersomstandigheden er bij). Werkte vooral met een combinatie van een 50 mm standaard lens en een 70-210 en een 18-35 groothoek (geloof ik).

Maar je zegt, dat je voor een Eos zou gaan... Welke body? De 450d? Heb wel een combi gezien: Canon EOS 450D + EF-S 17-85+EF 70-300 kit (1149 euro). Maar jij had het over een L-Lens? Wat is het verschil? (ik ben in het verleden opgehouden op het punt dat de AF een beetje in opkomst kwam :lol: )

Oh ja ook deze vind ik er wel leuk uit zien B)
Canon EOS 550D 18-55 IS + 55-250 IS Kit (999 euro)

Groeten en bedankt

Theo

Oh ja, en dat roken, dat moest (van het ziekenhuis)... :blush:
Trouwens, leuk filmpje...
Door tinuz97
Ik zou geen van bijde kopen met dat budget...........
Ik zou voor de 50D gaan (beter als de 550 en 450,ok geen film functie,maar daar koop je geen spiegelreflex voor)
Dan zonder kitlens,ben je bv bij digitalstreet 645 euro kwijt...houd je laten we zeggen 900 over,en dan bv de 24-105 is usm L glas (+- 900 euro,op voorraad,en iet winkel die zeggen 800-850 en niet kunnen leveren)wat je zeker wel merkt tegen over gewoon glas.
Ik zou niet 2 ik wil wel maar ik kan niet lenzen nemen,gewoon 1 goede (L dus)
En dan bv voor 80 euro een 18-55 lens van canon,uiteraard body/standaard glas....
Zelf weten,maar ik was ook begonnen zoals jij nu wil,en ik had spijt.
Enorm veel verschil in scherpte/kleuren etc van glas,kan je nog zo een goede body hebben,het glas bepaald de kwaliteit. ;)

Edit: oja en nog een tip,handige prijsvergelijker site:
http://tweakers.net/pricewatch/222199/c ... s-50d.html
Bv de 50d,uiteraard ook andere producten kan je vergelijken.

Ik ben met de 500D begonnen,dus mijn advies blijft neem minimaal de 50D (ook langer plezier van ivm de sluiterkwaliteit,gaat 1x zolang mee als de 500/550/450d)en magnesium body de 50D.
Zelf gebruik ik nu de 7D met 24-105 is usm L glas,de 10-22mm van canon,50mm 1.8,en de 70-300....waar ik niet echt spijt van heb,maar liever de 70-200 2.8 L eigenlijk heb :dry:

Hier nog wat punten/lenzen vergelijking van fred en miranda,bekende/betrouwbare site:
http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =12&stype=

Macro advies: canon 100mm macro,en geen sigma of tamron (die schuift uit waarvan beessies verschrikken)
Scherpste uit zijn prijs...(uiteraard de L versie scherper)
Door WSWijk
tinuz97 schrijft:
Ik zou geen van bijde kopen met dat budget...........
Ik zou voor de 50D gaan (beter als de 550 en 450,ok geen film functie,maar daar koop je geen spiegelreflex voor)
Dan zonder kitlens,ben je bv bij digitalstreet 645 euro kwijt...houd je laten we zeggen 900 over,en dan bv de 24-105 is usm L glas (+- 900 euro,op voorraad,en iet winkel die zeggen 800-850 en niet kunnen leveren)wat je zeker wel merkt tegen over gewoon glas.
Ik zou niet 2 ik wil wel maar ik kan niet lenzen nemen,gewoon 1 goede (L dus)
En dan bv voor 80 euro een 18-55 lens van canon,uiteraard body/standaard glas....
Zelf weten,maar ik was ook begonnen zoals jij nu wil,en ik had spijt.
Enorm veel verschil in scherpte/kleuren etc van glas,kan je nog zo een goede body hebben,het glas bepaald de kwaliteit. ;)

Edit: oja en nog een tip,handige prijsvergelijker site:
http://tweakers.net/pricewatch/222199/c ... s-50d.html
Bv de 50d,uiteraard ook andere producten kan je vergelijken.

Ik ben met de 500D begonnen,dus mijn advies blijft neem minimaal de 50D (ook langer plezier van ivm de sluiterkwaliteit,gaat 1x zolang mee als de 500/550/450d)en magnesium body de 50D.
Zelf gebruik ik nu de 7D met 24-105 is usm L glas,de 10-22mm van canon,50mm 1.8,en de 70-300....waar ik niet echt spijt van heb,maar liever de 70-200 2.8 L eigenlijk heb :dry:

Hier nog wat punten/lenzen vergelijking van fred en miranda,bekende/betrouwbare site:
http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... =12&stype=

Macro advies: canon 100mm macro,en geen sigma of tamron (die schuift uit waarvan beessies verschrikken)
Scherpste uit zijn prijs...(uiteraard de L versie scherper)

Weet je wat het is, ik ben geen prof wat foto's betreft, maar wil wel graag mooie plaatjes kunnen maken. En met de standaard Canon Powershot IS650A lukt dat toch heel aardig.

Maar als ik bovengenoemde er bij wil hebben, gaat het inderdaad wel een meerjaren plan worden.
Body Canon D50 635 euro
18-55 mm 80 euro
24-105 mm is usm 829 euro
70-200 mm 2.8 L 993 euro

Bedankt in ieder geval voor de tips... kan ik wel wat mee. Nu gaan we maar zoeken... Enneh.... meer tips zijn natuurlijk welkom.
Door Regards
Theo,

Zelf heb ik een Canon 40D + 70-200 L4 (ik had een 17-40 L4 heb ik laten stuiteren, kon die niet tegen, en ja op een bruiloft :blush: ).
Als je voor een Canon wilt gaan heb ik wel wat lees voer voor je, is een Forum en daar staat verschrikkelijk veel in over body's objectieven flitsers (niet vergeten!) etc.
Gebruik de zoekfunctie als je iets over een body objectief wilt weten, zo kan je specifiek gaan kijken en hoef je niet alles te gaan lezen.
Staan ook erg veel tips over software er zijn meetings en nog veel meer (en natuurlijk foto's).

Forum

Een foto toestel is iets waar iedereen anders over denkt, kwa merk, objectieven, flitsers & software etc. dit is heel persoonlijk, als je iets op het oog heb ga het dan desnoods 1 of 2 dagen huren (body objectief etc.).
Persoonlijk vind ik dit een goede winkel (kan je ook huren): Winkel

Heb je nog meer vragen? horen wij het wel, sterkte met het zoeken & lezen.

[off topic]Ik las het wat er met je is gebeurd, pffff, niet zo mooi, fijn in ieder geval dat het goed met je gaat, ja roken, ik zou eigenlijk ook moeten stoppen, maar ja ik ben een 'watje' hé, heb de 'balen' niet.
Veel sterkte hiermee verder, en doe lekker rustig aan.[/off topic]

Gr Rik
Door tinuz97
Uiteraard bedoel ik in de toekomst bv de 70-200.
Als je die niet neemt,en gewoon alleen de 18-55 en de 24-105 zit je binnen je budget,met een enorm goede body die weersbestendig is ivm de weather sealing,en dat geld ook voor de 24-105mm.
De andere body's waar jij het over had en lenzen zijn dit niet nl.
Als weerman wil je natuurlijk wel een body en lens die tegen een plensbui kan neem ik aan?
Door WSWijk
Het verschil tussen een L en een niet-L lens is me nog niet helemaal duidelijk.
Ook hoe ik het verschil kan zien is onduidelijk.
Ben ook aan het zoeken wat alle afkortingen bij de lenzen betekenen (EF-IS-USM ENZ)

Heb net wel dit setjezien staan.

Ziet er goed uit, maar aan de prijzen van de lenzen te zijn zijn dit geen L lenzen.

Klopt dat?

Groeten

Theo
Door weermaarssen
Hallo Theo

Gevonden op tweakers.net

Een L lens geeft aan dat er een betere kwaliteit van glas gebruikt wordt in de Lens. Dit zijn eigenlijk de toplenzen en dat verschil merk je ook in de prijs.

Kwalitatief gezien trek je met dit soort lenzen ook scherpere en kleurechtere foto's al hangt een groot deel ook af van de body en de fotograaf zelf.

Groet Louis