Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
Ik had voor mijn webcam een versterkte USB verlengkabel (5m) aangeschaft bij allekabels.
Het beeld flikkerde ontzettend en vervolgens het gevreesde blue screen of death op het scherm.
Gelukkig geen probleem na opnieuw opstarten.

De verlengkabel werkt dus niet of is defect.
Een nieuwe besteld en de andere gaat uiteraard retour. Nu gaf men bij Allekabels aan dat deze versterkte kabels vaker niet werken met webcams.

Wat is jullie ervaring en hoe krijg ik anders mijn webcam verbonden met de pc?

Groet,
Oebel
Door pa3hio
Versterkte kabel???? Mooie term die ik in de electronica nog niet ben tegen gekomen. Misschien dat de kabel iets beter is afgeschermd dan de standaard low-cost plastic zooi, maar stel je niet teveel voor van die term. 5m voor een webcanm is wel zo'n beetje het maximaal haalbare. :)
Door reitsma1960
pa3hio schrijft:
Versterkte kabel???? Mooie term die ik in de electronica nog niet ben tegen gekomen. Misschien dat de kabel iets beter is afgeschermd dan de standaard low-cost plastic zooi, maar stel je niet teveel voor van die term. 5m voor een webcanm is wel zo'n beetje het maximaal haalbare. :)

Een kabel met electronische versterking. Zo staat het er. Kijk maar bij Conrad of Allebabels.
Door weermaarssen
Hallo Oebel

Ik heb afgelopen maanden gebruik gemaakt van het verlengen van mijn usb camera met USB 2.0 repeater (actieve) verlengkabel van 5 meter. Drie stuks aan elkaar gekoppeld zonder signaal verlies . Verkrijgbaar bij kabeltje.com voor nog geen 10 euro per stuk. Echt een aanrader.

Groet Louis
Door reitsma1960
:dry: weermaarssen schrijft:
Hallo Oebel

Ik heb afgelopen maanden gebruik gemaakt van het verlengen van mijn usb camera met USB 2.0 repeater (actieve) verlengkabel van 5 meter. Drie stuks aan elkaar gekoppeld zonder signaal verlies . Verkrijgbaar bij kabeltje.com voor nog geen 10 euro per stuk. Echt een aanrader.

Groet Louis

Hoi Louis,

Bedankt. Ik heb net van Wisse, van Weerstation Grootegast een andere tip gehad. USB verlengen via een patch kabel. Is bij Conrad verkrijgbaar.
Ik ga dit proberen.

Toch bedankt!

Groet,
Oebel
Door pb2rdf
Even een kleine opmerking.

De USB poort levert max 500mA.
Elke USB kabel met ingebouwde versterker snoept wat van deze stroom af, zodat er minder overblijft voor het apparaat wat aangesloten wordt.

Dus controleer even hoeveel stroom dit apparaat nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
Houd wat marge aan, anders kan je misschien het verschijnsel krijgen van wel/ niet functioneren van het aangesloten apparaat.

Peter
Door reitsma1960
GosZk schrijft:
Ben benieuwd naar je bevindingen. Tzt zal ik hier ook tegenaan gaan lopen :)

Ik heb de USB extender en patchkabel binnen en een eerste test gedaan.
Het blijkt dat het niet werkt met elke webcam. Ik heb er namelijk 2 en wilde de Creative gebruiken. Deze geeft alleen sneeuw. Zonder de USB extender werkt hij prima.
Mijn Logitech Pro 9000 werkt perfect met deze wijze van verlengen.

Ik moet de webcam nog ophangen, maar da`s nu te heet. (34,5 gr.)
De beelden komen dus nog.

Groet,
Oebel