Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door nolversteeg
Hallo meteovrienden,

In eersel 8,8 mm regen en het zal nog even duren voordat de waarde aangepast is want de verwarming van de regenmeter staat niet aan ,maar de hagel die in de regenmeter is gekomen is momenteel al gesmolten.

groeten Nol
Meteo Eersel
Door nolversteeg
hallo Meteovrienden,

De bui is voorbij en de tegels zijn al weer aan het drogen nog even en je weet niet meer dat het geregend heeft ,met een rate van 240mm.en hagelkorrels van 0,7 cm wel even spectaculair met een hageltapijt.

groeten Nol
Meteo EErsel
Door weerstationhoogeloon
Hallo weercollega's,

Ben zojuist gereed met de ergste puinhoop op te ruimen na het noodweer van 19:00 uur.
De hele omgeving stond in no-time blank van het water en de hagelstenen. Ook ligt het vol met afgewaaid blad. Maar ja, met windstoten van 11Bft kan dat ook niet anders.
Totale neerslag hier in Hoogeloon: 23mm en een hoogste rain-rate: 606.4mm/hr. Dit zijn getallen die niet mis zijn! Tevens zakte de temperatuur in 10 minuten tijd van 34gr C naar 19gr C. Dus het was even echt NOOD-weer hier in Hoogeloon, zo erg heb ik het nog nooit eerder meegemaakt.

gr. Remie
Bijlagen
SDC10064kll.jpg
SDC10064kll.jpg (138.59 KiB) 3543 keer bekeken
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedenavond

Goeiendag,Dat is niet misselijk....Heftig buitje inderdaad.

Prachtige Foto,s.:)

Mvg,

Martijn
Door tinuz97
JEZUS
Allemaal kogelgaten van de hagel in onze tent!
Ik heb wel foto's gemaakt zover mogelijk,zal later vanavond proberen erop te zetten...
Hagelstenen van 1 a 1,5cm doorsnee! heel groot stuk van mijn handpalm bedekt 1 steen (ook foto's van)

Ja ook lekker,pc uit gehad,op console 12,8 mm neerslag....en weather display zegt 0,0
Waar kan ik 12,8mm invullen voor vandaag?
Door Wietse
@Tinuz97:

Control Panel > Offsets & Initial Rain > tabblad Temp. / Baro Offsets / Rain Totals
> Daily Rain Total 12,8 mm invullen ;).
Door WSWijk
Ach, hier rommelt het wel, af en toe een flits (maar dat duurt al een uur). Regen in een uur tijd 0.2 mm. Verder (nog) niets.

MC verwacht hier vannacht 36mm, dus we zullen misschien nog wel wat krijgen...