Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door useradema
Beste Leden,

Ik meet momenteel met een La Crosse WS3650. Maar deze vertoont steeds vaker kuren en ik wil deze gaan vervangen door een Davis VP2.

Voor ik dit ga doen wil ik weten of ik de weersgegevens van de Davis op dezelfde manier op internet kan zetten als ik nu doe.
Ik zie regelmatig weersites met de Davis, maar deze tonen dan de weerdata als grafieken.
Ik wil data echter als text op de voorpagina tonen.

De La Crosse maakt een currdat.lst bestand aan. Hierin staat alle weerdata en is te openen met b.v. kladblok.
Nu is mijn vraag of de Davis een soortgelijk bestand aanmaakt.

m.v.g.
Alexander Adema
weerstation-emmen.nl
Door wsMaurik
Hallo Alexander,

Dat kan, de VP2 kent veel tags die je kunt gebruiken in een template voor je pagina. WeatherLink (VP2 software) vult dan op geregelde tijden de juiste waarden in en doet een upload naar je server.

Ook kun je alle waarden in een bestand uploaden en zelf via php de juiste tabellen on-the-fly maken.
Mijn VANDAAG pagina is alleen tabellen, terwijl de TREND pagina de grafieken laat zien.

groeten,
nico
Door useradema
Hallo Nico,

Bedankt voor je reactie.
Ik wil inderdaad met php de tags inlezen op mijn pagina.

Is het misschien mogelijk dat je mij zo'n bestand toestuurt? Zodat ik deze eens kan bestuderen...

Groet,
Alexander
Door wsEpe
Er is twee mogelijkheden als je met php gaat werken. Bij een Davis datalogger zit het programma Weatherlink. Deze heeft een mogeljkheid naast allerlei grafieken om complete .html files en .php files te uploaden, waarmij de tags die in deze files staan worden vervangen door de actuele waarden.
Je maakt dan een .html (of php) file, zoals je hem wilt hebben, vervangt vervolgens alle waarden door de tags en hernoemt de file .htx. Deze file laat je uploaden door weatherlink naar je pagina, en wordt de pagina automatisch hernoemt naar .htm of .php met alle actuele waarden.

Een andere mogelijkheid is om weatherlink een .xml te laten maken. Volgens ben ik een van de weinige die zo werken, maar ik heb een template gemaakt met alle tags die ik gebruik en vervolgens door weatherlink laat uploaden als xml (zie h**p://xml.(mijnsite).nl) en vervolgens laat uitlezen dmv php. Voordeel hiervan is, dat je minder data hoeft te uploaden en als je elke keer je index.html laat uploaden, terwijl een bezoeker deze opvraagt krijgt deze mogelijk een 404 error.

ik zal je zo enkele voorbeelden opsturen, dan wordt het denk ik wel duidelijk.
Door meteozwolle
wsEpe schrijft:

Een andere mogelijkheid is om weatherlink een .xml te laten maken. Volgens ben ik een van de weinige die zo werken, maar ik heb een template gemaakt met alle tags die ik gebruik en vervolgens door weatherlink laat uploaden als xml (zie h**p://xml.(mijnsite).nl) en vervolgens laat uitlezen dmv php. Voordeel hiervan is, dat je minder data hoeft te uploaden en als je elke keer je index.html laat uploaden, terwijl een bezoeker deze opvraagt krijgt deze mogelijk een 404 error.

ik zal je zo enkele voorbeelden opsturen, dan wordt het denk ik wel duidelijk.

zou je deze bestanden ook hier kunnen posten ?
heb ook belangstelling en misschien zijn er wel meer belangstellenden
Door Bosso
Ik ben zeker een liefhebber als deze bestanden beschikbaar worden gesteld. Ik heb heel weinig ervaring met het maken van websites en dus kan het heel handig zijn om wat af te kunnen kijken.

Ik heb sinds een paar weken een Davis, WeatherlinkIP en Weather Display.. voor mij dus al genoeg moeite om mij hier een weg in te vinden...