Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door twister
Hallo,

Ik up-load momenteel mijn actuele weergegevens naar HWA m.b.v. weatherlink. Aangezien ik over wil stappen naar volledig Weather Display wil ik vast eens proberen om mijn gegevens m.b.v. Weather Display te up-loaden.

Nu heb ik de handleiding gevolgd http://www.hetweeractueel.nl/handleidin ... er-display en loop tegen hetvolgende probleem, in mijn directory; c:\\\\wdisplay\\\\webfiles komt het bestand; customtextout10.txt niet voor!

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Groeten Lambère
Door wslangerak
Lambère,

Dan moeten we even stap voor stap alles doornemen.

Heb je het bestand customtext10.txt gedownload van deze site (als zip) en die file in je "webfiles" directory geplaatst?

Heb je in WD via Setup en Logfiles de settings gedaan zoals aangegeven? Dus een vinkje gezet bij "Produce a custom logfile" én de schakelaar op groen gezet?

Als deze instellingen goed staan moet WD (soms pas na 10 minuten ofzo) de file customtextout10.txt gaan produceren.

De volgende stap zou dan zijn het uploaden van die file naar je website. Maar eerst eens kijken of dit gedeelte gaat lukken.

Gr,
Door twister
Hoi Kees,

Ik heb e.e.a. gecontroleerd en alles zoals beschreven ingesteld.
Ik kan nog geen customtextout10.txt vinden in betreffende dir, dus heb nog even geduld (10 min)!
Door wslangerak
Ja, en als het er over 10 minuten nog niet staat smijt je de hele boel gewoon in de Schelde.

Maar dan moet je even kijken of customtext10.txt (dus zonder out) er wél staat.
Door twister
Hoi Kees,

Ik heb het bestand inderdaad gevonden en de handleiding verder gevolgd en uitgevoerd. Behoor ik nu nog e.e.a. met een formulier opnieuw te melden?

Ik up-load nog steeds mijn gegevens per 5 min!

Groeten Lambère
Door wslangerak
twister schrijft:
Behoor ik nu nog e.e.a. met een formulier opnieuw te melden?

Mmmjaa... want je upload nu een andere file en dat moet Luc ff weten. Dus inderdaad de exacte naam en locatie van de nieuwe file doorgeven aan hem svp.

Mooi dat 't is gelukt verder.

Gr,
Door wslangerak
Als nu de "openweerdata" file van WeatherLink niet meer wordt ververst en ge-upload is dat inderdaad de oorzaak.
HWA leest de gegevens van jouw station óf uit de openweerdata-file óf uit de customtextout10-file.

Je moet dus nu aangeven welke file vanaf nu moet worden gebruikt, dat gaat uiteraard niet automatisch.
Door twister
Momenteel werken ze allebei en worden ze allebei ververst aangeboden in dezelfde dir

groeten Lambère
Door wslangerak
Da's mooi, ik zie ook dat HWA keurig wordt bijgewerkt.

We kunnen dit dus als opgelost beschouwen? Dan sluiten we dit topic.

Gr,