Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door wsherkenbosch
Hallo Allemaal,

Ik heb al reeds een aantal vragen gesteld op dit forum, alleen ik heb me nog niet netjes voorgesteld.

Mijn naam is Maarten Heldens, ik woon in Herkenbosch (dichtbij Roermond) en ik ben van bouwjaar 1978 (32 jaar op dit moment dus). Ik werk op een IT afdeling van een bedrijf in Boxmeer.
Sinds twee weken ben ik het bezit van een Oregon Scientific WMR-200. Het Davis "super spul" was me net een stapje te ver om mee te beginnen.

Op dit moment ben ik bezig goeie plekjes te zoeken voor de sensors rondom het huis.
Verder ben ik van plan om een website in te richten. Het domein is al actief: www.weerstationherkenbosch.nl En ik ben me aan het orienteren welke software het beste voor mij geschikt is. Nu draai ik Weather Display in trail.
Dus al met al nog genoeg te hobbiën.

Wellicht tot snel op het forum....

Groetjes,

Maarten
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Maarten,

Ook namens mij van harte Welkom hier op HWA en veel plezier en succes met de hobby gewenst.

Mvg,

Martijn
Door Tonky
Maarten ook welkom van mijn kant.
Nog wel een opmerking over WD en WMR-200.
Naar mijn ervaring (en anderen) werken die twee niet goed samen.
WD verhaspeld de data van de logger met enige regelmaat wat tot de meest vreemde resultaten leid.
Zie ook hier: http://www.weather-watch.com/smf/index. ... 757.0.html

Buiten dat is WD ook een bij elkaar geraapt zooitje schermen en totaal niet intuïtief.
Als je denkt dat je het eindelijk door hebt en je zoekt weer eens een instelling ben je twee uur bezig.

Sinds ik VWS gebruik heb ik geen vreemde uitkomsten meer.
Tis dat je het even weet als je windstoten hebt van 250 km of 75 C. :)
Door wsherkenbosch
Tonky schrijft:
Maarten ook welkom van mijn kant.
Nog wel een opmerking over WD en WMR-200.
Naar mijn ervaring (en anderen) werken die twee niet goed samen.
WD verhaspeld de data van de logger met enige regelmaat wat tot de meest vreemde resultaten leid.
Zie ook hier: http://www.weather-watch.com/smf/index. ... 757.0.html

Buiten dat is WD ook een bij elkaar geraapt zooitje schermen en totaal niet intuïtief.
Als je denkt dat je het eindelijk door hebt en je zoekt weer eens een instelling ben je twee uur bezig.

Sinds ik VWS gebruik heb ik geen vreemde uitkomsten meer.
Tis dat je het even weet als je windstoten hebt van 250 km of 75 C. :)

Hoi Tonky,

Bedankt voor je advies!! Ik vond het inderdaad al een behoorlijk zooitje dat WD en de logica is ver te zoeken.
Ik zal VWS ook eens gaan bekijken. Lijkt me inderdaad wat overzichtelijker!!

Thanks.

Maarten
Door kees ws middelburg
Ook namens mijn Maarten van harte welkom op dit forum,en veel plezier.

Wat de software betreft de fouten die Tonky beschrijft met WD heb ik juist met VWS.
Breisje van 1198 km/u of buitje van 289 mm.Denk eerder dat het aan de 433 mHz verbindingen ligt en niet zo zeer aan de software.

Grt Kees