Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door petergroeneveld
Hoi Maarten,

Ook namens Leudalweer van harte welkom, leuk er weer een weerstation uit Midden-Limburg bij te hebben. :) Wat betreft WD in combinatie met mijn weerstation ben ik van andere mening, werk er al jaren mee zonder noemenswaardige problemen, het is even wennen in het begin maar dan zul je zien dat je een behoorlijk compleet programma hebt. Ook heeft WD een zeer goed forum waar je van alles en nog wat kunt vinden! Op alle gebied zijn er zeer uitgebreide topics voorhanden.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening over de diverse software dus je zult het zelf moeten ondervinden. Ook kun je nog de diverse software naast elkaar gebruiken. Voor WD zou ik zeggen, geef het niet te snel op want dat zou jammer zijn!

Succes met je keuzes,

Peter.
Door wsherkenbosch
Tonky schrijft:
Dan moet Maarten beide maar testen en kijken wat hem beter bevalt. :)

Dat klopt!! Ben ik ook al volop aan het doen. :woohoo:
Door wsherkenbosch
petergroeneveld schrijft:
Hoi Maarten,

Ook namens Leudalweer van harte welkom, leuk er weer een weerstation uit Midden-Limburg bij te hebben. :) Wat betreft WD in combinatie met mijn weerstation ben ik van andere mening, werk er al jaren mee zonder noemenswaardige problemen, het is even wennen in het begin maar dan zul je zien dat je een behoorlijk compleet programma hebt. Ook heeft WD een zeer goed forum waar je van alles en nog wat kunt vinden! Op alle gebied zijn er zeer uitgebreide topics voorhanden.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening over de diverse software dus je zult het zelf moeten ondervinden. Ook kun je nog de diverse software naast elkaar gebruiken. Voor WD zou ik zeggen, geef het niet te snel op want dat zou jammer zijn!

Succes met je keuzes,

Peter.

Dank je wel!! Veur kriege inderdaad un sjoone dekking zo in midden-limburg. ;)
Het is inderdaad een afweging welk software pakket het gaat worden.
Ik moet ook nog rekening met de website houden wat me daar het beste in bevalt.
En voor wat betreft website's bouwen ben ik redelijk een groentje. Maar aldoende leert men, en wellicht lukt het me ook om zo'n mooie site te bouwen als jij hebt (ik kijk er dagelijks op)!! :)

Groetjes,
Maarten
Door Eckie76
Hoi Maarten,

zowel Weather Display als WS Win zijn erg uitgebreid, maar ook allebei niet makkelijk.
WD vind ik rommelig, maar wel erg uitgebreid. WS Win vind ik soms erg onlogisch en ook niet echt overzichtelijk, maar als je het eenmaal doorhebt, kan je er ook prima mee uit de voeten.
Ik houd me nu ook meer bezig met alleen de variabelen die je in eigen templates kan zetten. Wat dat betreft kan je fantasie bij beide programma's niet op. De visuele "kant- en klaar" trucjes gebruik ik nauwelijks, op de Minidisplay na dan.
Qua stabiliteit wint WS Win bij mij overduidelijk. Ik heb in het verleden zo vaak gewisseld tussen beide programma's dat ik er tureluurs van werd, maar nu blijf ik gewoon bij WS Win en verander ik ook niet meer te veel op onze website.

Leuk om er weer een station in de buurt bij te hebben.

Groet Olaf