Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weatherservice
Beste leden,

Welke versie verkiezen jullie? Het is een flink pak geld dat je kan besparen op de bekabelde versie?..
Door reitsma1960
Heeft dit ook niet met je eigen situatie te maken?

Bekabeld heeft natuurlijk ook het voordeel, naast het prijsvoordeel, dat je minder last zou kunnen hebben van storingen. ("zou kunnen hebben", want ik heb geen last met de draadloze versie). Maar goed, je moet kabel gebruiken en mogelijk door een muur en noem maar op.

Draadloos heeft toch voor mij veel voordeel en storing heb ik nooit gehad.
Geen gedoe met kabels.

Maar ja, je beurs moet het toelaten.

Succes.

Oebel
Door tinuz97
Draadloos hier,en geen problemen,werkt prima.
Geen kabelgezeik met boren etc,en bij bliksem ook minder kans dat pc stuk gaat,want er gaat van de buitenapparatuur geen kabels naar binnen,voordeel 2.
Door WSWijk
Bij mij hier ook de draadloze versie.

Geen storingen gehad tot nu toe. Ook niet bij lage spanning van de batterij (wat bij m'n vorige wel was). Geen gedoe met kabels door muren of kozijnen.
Door weerzoetermeer
Beste ...

Altijd kiezen voor een draadloze versie. Problemen met de verbinding zijn echt zeldzaam. Ander voordeel is, waar veel mensen niet naar kijken, is dat je later meer kan uitbreiden dan met de bekabelde versie.

Gr.
Thierry
Door weatherservice
Nu maken jullie het me wel vrij moeilijk, want die 100 euro dat ik zou besparen zou ik gebruiken voor de aankoop van Tripod + datalogger en software..
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
En ook ik draai al jaren zeer tevreden met de Draadloze versie.

Van storingen heb ik nog nooit last gehad.

Dus ik zou ook de draadloze versie aanraden, Maar die is inderdaad wel duurder.

Mvg,

Martijn
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
weatherservice schrijft:
Nu maken jullie het me wel vrij moeilijk, want die 100 euro dat ik zou besparen zou ik gebruiken voor de aankoop van Tripod + datalogger en software..

Die aankopen die je hier noemt heb je niet voor 100 Euro :(

Mvg,

Martijn
Door weatherservice
Mijn fout, ik had het inderdaad verkeerd geformuleerd. Beter was: " met die 100 euro kon ik misschien al wat randapparatuur kopen."

Als ik niet echt problemen zou ondervinden van boren, is er dan nog een ander fundamenteel verschil tussen beide versies en waardoor die 100 euro misschien toch zijn geld waard is?

Srry voor de vele vragen, maar er wordt het actief gereageerd (appreciatie)
Door SpeedyGJ
Ook hier Draadloos, wel wat problemen maar dat ligt 100% zeker niet aan het station maar aan het gebouw zelf.
Bekabelde versie worst volgens mij niet veel van verkocht.

Datalogger+software is al 150 euro, waarom een Tripod? Zonde van je geld ;)