Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wsMaurik
Heren,

Ziet er heel mooi uit allemaal!

Een vereiste is neem ik aan dat de gegevens (data) op de server in een database staat om te gebruiken voor de grafieken. Hoe doen jullie deze eerste stap?
Ik heb natuurlijk wel de verversende weergegevens maar die wordt telkens overschreven, jullie voegen die elke 5-10 minuten toe aan de database neem ik aan?

Dus graag wat info over hoe dit in zijn werk gaat.

bedankt,
nico
Door wslangerak
wsMaurik schrijft:
Een vereiste is neem ik aan dat de gegevens (data) op de server in een database staat om te gebruiken voor de grafieken. Hoe doen jullie deze eerste stap?

Zoals Peter schreef, de naar Weather Underground ge-uploade data kunnen worden gebruikt met Highcharts.

Verder kunnen verschillende datafiles worden gebruikt, zoals clientraw, logfiles, csv-bestanden etc. Dat hangt af van de software die je gebruikt en de mogelijkheden die je hebt om data op te slaan.
Door wsMaurik
@Kees
Inderdaad dat is een mogelijkheid maar dan MOET je alles naar WeaterhUnderground uploaden.

Is er ook iemand die dit op zijn eigen server regelt? Mijn webruimte kent php/mysql en dan moet je alleen de gegevens daarin zien te krijgen. Dus de clientraw.txt opslaan in de database zodra die ververst wordt (of elke x-minuten via cron).

Het laatste is waarschijnlijk de moeilijke weg in vergelijking met de eerste methode maar je hebt wel je hele database tot je eigen beschikking.
Door wslangerak
Weather-Display heeft de eigen logfiles en mogelijkheden voor het genereren van een csv-bestand en het vullen van een MySQL-database.
Wellicht dat iets dergelijks voor jouw software ook kan (dit is de WD-categorie).
Door Overijse
Hier wordt alles naar een online MYSQL database gestuurd, normaal zou dit elke minuut moeten gebeuren, maar netwerk niet altijd even stabiel. Omgerekend kom ik gemiddeld op 45-50 datasets per uur.
(Om stabieler netwerk te hebben wordt binnenkort de weerpc via UTP op het net aangesloten ipv WIFI nu).

Dit alles wordt automatisch geregeld door WDMYSL dat ingebakken zit in Weather Display.

Grafieken worden binnenkort automatisch gecreeërd door Google Chart API, aan de hand van de MYSQL database.

Grtz
Kris
Door wsMaurik
@chris en kees
Ik gebruik ook WD (alleen nog voor WDL en MML), maar zal me nu eens in alle mogelijkheden van WD gaan verdiepen.
Het lijkt er echter steeds meer op dat WD alles kan doen wat ik wil en dat WeatherLink het veld zal moeten ruimen.

Bedankt voor deze tip.