Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door SpeedyGJ
Zonder enige aankondiging ben ik vandaag even aan de slag gegaan om mijn website wat meer ruimte en een rustige blik te geven.

Wat is er zoal gedaan?

*Menu aan de rechter kant is verwijderd, dit komt bij aantal pagina's ten goede.

*Menu items samengevoegd.

*Nieuwsberichten ingekort van 10 naar 3, hierdoor onstaat er meer ruimte voor andere dingen, ook is niet het volledige nieuwsbericht meer te lezen, hiervoor moet men naar het item zelf. Onderaan het menu staat dan ook "lees meer".

*Belangrijkste weergegevens nu op de voorpagina, dit wordt nog veranderd naar tekst.

*Actieve forum onderwerpen onder het nieuwsberichten.

Dit alles heeft me een halve ochtend, hele middag en halve avond gekost, dit kwam omdat ik paar foutjes in de php bestanden heb gemaakt, slim en nu ik niet thuis ben in deze wereld werd het wel lastig maar gelukkig kon ik hulp krijgen.

Start: 10:30
Eind: 20:30

Inmiddels is de website weer toegankelijk voor het publiek.
Door SpeedyGJ
Zojuist een script uit het index.php bestand verwijderd. Als iemand het zou willen testen zou ik dat zeer op prijs stellen! :)
Door Mike
SpeedyGJ schrijft:
Zojuist een script uit het index.php bestand verwijderd. Als iemand het zou willen testen zou ik dat zeer op prijs stellen! :)

Ik krijg hier nog steeds de melding als ik op de link van je forum klik.
Overigens ook de enigste link die werkt :huh:
Door SpeedyGJ
Erg apart allemaal.
En inderdaad na het forum zijn andere links niet meer bruikbaar, dit geld idem voor de gastenboek. Vreemd maar ik zal eens kijken waar dit aan kan liggen.

Qya die virus vind ik ook maar apart, toch maar even door zoeken dan :)
Door SpeedyGJ
Ik heb het forum en gastenboek eerst maar weer weg gehaald, schijnbaar loopt het niet zo lekker qua andere links, waar dit aan ligt weet ik niet.

Voor de rest is de site virus vrij? Als alleen het forum een virus aangeeft is het geen heel groot probleem, zonder forum kan ik leven ;)
Door Eckie76
Site ziet er strak uit, complimenten.
Enkele tips als ik zo vrij mag zijn en alleen opbouwend bedoeld uiteraard:

* Ik zou de site niet voorzien van updates die je steeds verricht, of nieuwe veranderingen aan te kondigen. Dat zien de bezoekers vanzelf wel. Niet bang zijn dat iemand wegblijft of steeds verantwoording afleggen zou ik zeggen.

* Ik zou die grafieken van Weatherlink op de voorpagina in een aparte subpagina zetten en ervoor kiezen een simpele cijfer-template te knutselen met variabelen uit Weatherlink. Gewoon een klein maar duidelijk bannertje maken met daarin de belangrijkste weerdata zoals temperatuur, vochtigheid, luchtdruk en neerslag.
Zo zal de bezoeker meer gebruik gaan maken van de submenu's en ik vind het persoonlijk te druk, rommeliger en jammer dat ze niet Nederlandstalig zijn.

Maar verder vind ik het een zeer fraaie website, nice work!

edit: nog een opmerking die ik vergeten was: Besteed nog iets meer werk aan de teksten. Er staan nogal veel taalfouten in. Niet dat ik Dokter Neerlandicus ben, maar ik zou het wel een verbetering vinden. En nogmaals, vat dit niet vervelend of belerend op, het is positief bedoeld ;)

Groet Olaf
Door SpeedyGJ
Bedankt ik zal deze tips mee nemen :)
Dus niet bij elke update een melding maken, hmmz dat zou me wel werk schelen, zal overige nieuws (b.v media) helpen? Of moet ik het gewoon bij mijn eigen website laten.

De grafieken staan in een aparte subpagina (zie gegevens en verwachting), deze staan bij actueel/24h.
Zoals ik al melde, ik moet hier nog tekst van maken, maar een banner zou ook kunnen, deze kan ik met behulp van Cumulus wel maken, groot voordeel is dat deze de gegevens uit realtime.txt haalt, deze veranderd ook om de 2 seconden. Ik moet toch die banners nog even aanpassen dus zou ik dit mooi kunnen mee nemen.

En ik vind het zelf ook jammer dat ze niet NL talig zijn, helaas valt dit niet te veranderen, dan zou ik zelf grafieken moeten gaan maken maar daar ben ik helaas geen held in :(