Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door lexvo
Ik heb onlangs een weerstation van het (onbekende?) merk Moretime aangeschaft. Nu valt mij op dat de batterijen van de buitenvoeler vrij snel opraken. En oplaadbare batterijen werken maar een paar minuten (kennelijk zijn deze niet sterk genoeg). Er gaan overigens AAA-batterijen in.

Mijn vraag hoe is dat bij andere weerstations? Zijn AAA-batterijen mogelijk niet sterk genoeg om het langer vol te houden?

Of heb ik gewoon een te goedkoop weerstation gekocht? :P
Door wslangerak
lexvo schrijft:
... heb ik gewoon een te goedkoop weerstation gekocht?

Of te goedkope batterijen?

De batterijen in mijn buitensensor voor de temperatuur/vochtigheid (TFA) gaan drie maanden mee (AA). Overigens gingen de allereerste batterijen ruim een jaar mee. Vervanging door exact dezelfde batterijen (merk en type) leverde vanaf het eerste jaar "slechts" drie maanden op. Verklaar dat maar eens...

AAA of AA mag niet heel veel uitmaken qua capaciteit. Hoe lang gaan ze nu mee bij jou?
Goede batterijen is echt een must, merk X van een dubbeltje per stuk is vragen om wekelijkse vervanging :)
Door AenG
Ik gebruik al jaren batterijen van de Aldi (Top Craft). Die zijn een tijd geleden als beste uit de Vara Kassa test gekomen. Echt een aanrader.
Door weerzal
Ik zou toch gaan voor duracell en dan de lijn"procell" is niet in de gewone winkel te krijgen maar bij de betere speciaalzaken.
Die gingen in mijn TFA ook een jaar mee hoor.

Groet Rob.
Door lexvo
Dank voor de reacties.

Ik gebruik oplaadbare batterijen van Duracell en Panasonic van 1000 en 900 mAh. Maar als ik deze in de buitenvoeler stop dan zijn ze binnen enkele minuten te leeg, de buitenvoeler stop er dan mee. Gewone batterijen gaan langer mee, de eerste set zo'n maand of zes.

Het basisstation lijkt trouwens wat minder batterijen te gebruiken, de eerste gingen zo'n maand of 8-9 mee, en de oplaadbare gaan nu enkele weken mee.
Door tinuz97
AenG schrijft:
Duracell werd ook getest, maar die van de Aldi kwamen er als beste uit.

Klopt,beter als durecell etc etc,had het ook gezien ergens....werkt prima
Door pb2rdf
wslangerak schrijft:
lexvo schrijft:
... heb ik gewoon een te goedkoop weerstation gekocht?

Of te goedkope batterijen?

De batterijen in mijn buitensensor voor de temperatuur/vochtigheid (TFA) gaan drie maanden mee (AA). Overigens gingen de allereerste batterijen ruim een jaar mee. Vervanging door exact dezelfde batterijen (merk en type) leverde vanaf het eerste jaar "slechts" drie maanden op. Verklaar dat maar eens...

AAA of AA mag niet heel veel uitmaken qua capaciteit. Hoe lang gaan ze nu mee bij jou?
Goede batterijen is echt een must, merk X van een dubbeltje per stuk is vragen om wekelijkse vervanging :)

Zeker maakt dat wel uit, meer als 10 slokken op een borrel.
AAA is kleiner als AA, hoe groter de batterij hoe meer capaciteit .
Door pb2rdf
lexvo schrijft:
Dank voor de reacties.

Ik gebruik oplaadbare batterijen van Duracell en Panasonic van 1000 en 900 mAh. Maar als ik deze in de buitenvoeler stop dan zijn ze binnen enkele minuten te leeg, de buitenvoeler stop er dan mee. Gewone batterijen gaan langer mee, de eerste set zo'n maand of zes.

Het basisstation lijkt trouwens wat minder batterijen te gebruiken, de eerste gingen zo'n maand of 8-9 mee, en de oplaadbare gaan nu enkele weken mee.

Waarmee laad je deze accu's op ???
Als het hier toch om aanraden gaat, ik heb een zeer goede ervaring met het opladen van accu's in deze lader :
Voltcraft batterijlader IPC-1L
Voordeel is dat deze per stuk worden opgeladen, ipv per paar.
Nadeel van accu's tov alkaline batterijen is dat ze gevoeliger zijn voor temperatuurwisselingen.
Als het koud is hebben ze minder capaciteit (drastisch veel minder0

Peter

PS. hier nog een link voor dure cellen :
http://www.duracell.com/en-US/products.jspx

En nog een testje, zomaar gegoogled :
http://www.thuisexperimenteren.nl/science/batterijtest/batterijtest.htm