Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door forsurh
Mijn weerkaartenserver is momenteel "down". Bij het opnieuw opstarten van Windows XP geeft hij een I/O error. Systeemherstel met Windows geeft geen oplossing, directories zijn niet in te zien. Na een chkdsk geeft hij alleen c:\\ aan.

Nu draait een chkdsk met optie /r.

Iemand nog suggesties? Er vreemd aangezien hij een minuut gelden nog al zijn programma's draaide... Maarja, je weet het nooit met HD's

Groeten,
Wisse,

www.weerstation-grootegast.nl
Door Overijse
Hey Wisse,

Grote kans dat je HD naar de maan is. Check of probeer volgende zaken alvorens van het ergste uit te gaan :

- Wordt de schijf herkend in je BIOS

- Check de verbinding van de HD : IDE of SATA kabel en voedingskabel.

- Vervang IDE of SATA kabel

Indien geen van bovenstaande is ofwel de HD naar de maan of de connector op het moederbord naar de vaantje.

Hoop dat bovenstaande niet het geval is.

Grtz
Kris
Door forsurh
Volgens chkdsk blijkt het volume onherstelbare problemen te hebben...

Nog maar even wat van jullie tips proberen.....
Door millingenweer
millingenweer schrijft:
[quote]Hallo Wisse,

ik hou de mogelijkheid van een defect op de harde schijf nog even open. Je kunt HDD Regenerator gebruiken om te laten scannen en indien deze een defect ziet, wordt er 1 bad sector gerepareerd per run in free, Betaalde versie doet alles in 1 keer.

voor alle windows versie
http://nl.utilidades-utiles.com/downloa ... rator.html

Vriendelijke Groet
Arno
Door Mike
Misschien ook even die schijf in een ander systeem hangen (secundaire HD), kijken of hij hem herkent en wellicht dat je hem dan wel kan fixen.
Door Mike
forsurh schrijft:
Hangt ie nu aan, wordt wel herkend, maar geen een directory meer!

Kan je wel schijfdefragmentatie uitvoeren?
Kan je een bestand wegschrijven naar deze schijf?

Ik neem aan dat op beide systemen hetzelfde besturingssysteem wordt gebruikt?