Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door forsurh
Als ik hem extern aansluit staat er maar 1 bestand meer op de disk. (Bootlog.txt)

Mapstructuur en alles is verdwenen

Ook het aantal gebruikte bytes geeft dit aan. Ik denk dat ik er nu 2 schijven in monteer in Raid 1.

Dan maar es alles opnieuw installeren. Gelukkig heb ik de meeste data op de netwerkschijf staan. Alleen alle instellingen van Digital Atmosphere niet, maar dat zal ook wel weer lukken.

Als er een van de raid schijven dan stuk gaat, kun je dan een nieuwe monteren en hup weer draaien? Of moet je dan alles alsnog weer installeren?
Door tinuz97
Hirens bootcd downloaden......gratis en ontzettend veels tools,ook voor je harddisk.
EN mini windows xp erin (draaid live vanaf cd ghehehe)
Door nolversteeg
Hallo Wisse,

Nog even niet proberen om een bestand weg te schrijven, dit omdat hij de weg kwijt is en dan andere bastanden kan overschrijven, er zijn pakketjes te vinden die de HD weer kunnen lezen en de bestanden naar een andere schijf kunnen zetten,ongeveer hetzelfde als een gewiste schijf..
het ligt er aan hoe belangrijk je data is en er geen backup van hebt.
ik heb na een partition verwijder fout dit pakket (http://www.diydatarecovery.nl/downloads ... rSetup.exe gekocht en heeft 1TB data bijna weer terug gevonden.
Door Meteotines
Hoi Wisse,

Heb je ook al gedacht aan een data-recovery programma?
Even zoeken bij Google (o.i.d.) op data recovery.
Succes!

Tines.
Door nolversteeg
Hallo Wisse,
als de raid goed geinstalleerd hebt ben je niets kwijt want alles staat op 2 schijven verdeeld en beide schijven bevatten alle gegevens van elkaar, als er een defekt is kan je het systeem opstarten met de defecte schijf er uit. daarna afsluiten nieuwe schijf plaatsen en opstarten ,de nieuwe schijf zal gaan rebuilden en de situatie is weer van ouds de procedure is niet overal gelijk wat betreft rebuilden Hotswap doet dit ook zonder het systeem uit te zetten.

groeten Nol
Meteo EErsel
Door forsurh
Ik heb tot nu toe allen een chdsk /r gedaan. Ook heb ik via google testdiak v 6.11 gedaan. Beide programma's konden geen data terugvinden.

Ik laat hem nog wel liggen en set er 2 andere drives in. Mogelijk dat ik toch nog data op een of andere manier terug kan vinden.

Ik heb gelukkig alle settings van DA nog, dus day kan dan vrij snel weer draaien. Nu doe ik handmatig af en toe een update met m'n laptop waar ook een versie van DA op zit.

Dus liefhebbers van mijn weerkaarten: Even geduld aub....
Door nolversteeg
Succes Wisse,

Chkdsk kijkt alleen maar naar defecten op de schijf die hij kan lezen en herstellen met behulp van de partition tabel indien de partition tabel defect is kan hij er niets meer mee. Block voor block lesen en uitvinden waar hij bij hoort is voor goede recovery programa's

groeten Nol
Door forsurh
Nee, hij bakt er niets van. Dan toch maar een volledige installatie.

Zal morgen worden aangezien ik er dan toch Raid van maak.

Net zoals ik zei, de meeste data staat op andere schijven. Dit was een systeem met een besturingsschijf een een dataschijf. Alleen wat instellingen zullen opnieuw moeten. Bedankt zover...

Wisse