Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Zaferr
weatherservice schrijft:
Is een seriële poort beter dan een USB verbinding? (DVP2)

Ik heb zelf ervaren dat de seriële poort vele male beter is, ongeveer 60-70% van de usb aansluitingen werken top! De resterende usb-kabels functioneren niet naar behoren (er werd ook geen reden gegeven waarom hier niet naar gekeken werd)

Ik zou de voorkeur geven aan seriële kabel, heb je geen seriële aansluiting kan je altijd nog een adapter kopen die naar usb gaat. Zelfs dit werkt vele malen beter dan alleen usb. Nu zal ik een van de weinige zijn die daar pech mee gehad heeft, maar je zal maar net zien. Een voorbereid mens, telt voor 2 ;)

Zafer
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedemiddag,

Zafer, je bent zeker niet de enigste.De USB versie datalogger blijft een probleem bij velen.

Ik zelf draaide in het begin ook met de USB logger echter niets dan problemen met Communicatie usb poort.

Ik ben toen overgegaan naar de seriele logger en heb de USB versie verkocht.

Sinds de seriele versie nooit geen enkel probleem meer gehad met wegvallen verbinding of errors.

Voorwaarde is wel dat je een seriele poort op je PC moet hebben zitten uiteraard.Dat zit niet meer op elke PC.

Dus William, Mijn advies luidt: Seriele logger

Mvg,

Martijn
Door William
Zit volop te sparen voor de davis vp2 wireless, met serieel datalogger.

Maar roep mij toch nog wat vragen op hoe zit het met de regenmeter kan je die laag zetten of hebben jullie die allemaal in de mast geïnstalleerd.
Is de staandaard al goed genoeg bedoel die van +/- 550 of moet je een andere versie hebben.

groeten william