Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
@ Kees en Ron,

Ik stoei er binnenkort verder mee.
Heb er eerst even weer genoeg van.

Heel erg bedankt voor de hulp.

Wordt vervolgd.........

Groet,
Oebel
Door verhaar.riepe
Zet je firewall eens uit en kijk eens of hij het dan wel doet.

Ik heb bij mij windows firewall uitgezet want die stond ook aan, maar ik gebruik al AVG dus hoeft die niet aan te staan.
Toen ik dit gadaan had kreeg ik het wel voor elkaar.

Ik gebruik zelf ook Ziggo maar heb een andere router en daar moest ik ook min IP adres invoeren en vrijgeven wel poort 8080 voor in en uitgaaang verkeer vrijgeven.
Door wslangerak
verhaar.riepe schrijft:
... ik gebruik al AVG dus hoeft die niet aan te staan

Ehm... AVG is een antivirus programma zonder firewall toch?
Door tinuz97
wslangerak schrijft:
verhaar.riepe schrijft:
... ik gebruik al AVG dus hoeft die niet aan te staan

Ehm... AVG is een antivirus programma zonder firewall toch?

Yep,en poort 8080?
Dat is een alternatieve http poort....raar....
Enne ik zou maar wel een firewall erop zetten,en dan gewoon even de firewall configureren zodat ook daar poort 8080 openstaat,ik durf niet zonder firewall lol,ok ik heb er een in mijn router zitten van linksys (wrt610 n met dd-wrt firmware) maar toch...beter voorkomen dan genezen denk ik maar :silly:
Door reitsma1960
Ik zit nog steeds te klooien met mijn webcam (sorry voor het taalgebruik):(
Het is mij duidelijk geworden dat de USB extender met patchkabel bij mij niet werkt.
Ik heb het nu via 2 pc`s (met Win 7) geprobeerd en deze crashen. Bij de ene bevriest het hele systeem wanneer ik een bepaalde internetpagina open. Een restart is noodzakelijk.
De andere pc loopt ook geheel vast. Daarop draait mijn onweerdetectie systeem. Een bepaald programma van dit systeem crashed. Ik wijt dit aan de usb extender met patchkabel. Zonder dit draaien beide pc`s zonder problemen.

Dan kan ik zeggen "laat de webcam maar weg" maar dat is ook jammer.
Hoe overbrug ik een afstand naar de usb webcam van zo`n 8 meter?
Het gaat om de Logitech quickcam 9000 pro. Er moeten toch meer van jullie zijn die een grote afstand moeten overbruggen of heeft iedereen de cam zo dicht bij de pc?

Graag tips.

Oebel
Door Overijse
Oebel,

Is het niet mogelijk dat je webcam te weinig stroom doorkrijgt vanwege die patchkabel van 10 m.

Indien zo is het niet mogelijk om aan de usbextender een aparte 5V voeding aan te sluiten, dit zou mogelijk zijn bij de usbextenders van König, ik weet nu wel niet welke jij juist hebt.

Natuurlijk weet ik niet of de crashes hieraan te wijten kunnen zijn, maar het is volgens mij het proberen waard.

Grtz
Kris
Door reitsma1960
Overijse schrijft:
Oebel,

Is het niet mogelijk dat je webcam te weinig stroom doorkrijgt vanwege die patchkabel van 10 m.

Indien zo is het niet mogelijk om aan de usbextender een aparte 5V voeding aan te sluiten, dit zou mogelijk zijn bij de usbextenders van König, ik weet nu wel niet welke jij juist hebt.

Natuurlijk weet ik niet of de crashes hieraan te wijten kunnen zijn, maar het is volgens mij het proberen waard.

Grtz
Kris

Hoi Kris,

Dat is zeker het proberen waard. Er zit inderdaad een aansluiting op voor 5Volt voeding. In zo`n 5V voeding zit vast weer veel verschil. Waar vind ik de geschikte voeding?

Dank,

Oebel
Door weerstation
Wanneer je 230 volt in de buurt van de cam hebt zou je het volgende kunnen doen.

Neem een usb-hub met een ingebouwde voeding zoals deze. Ik heb zelf 5 meter usb kabel tussen de pc en hub zitten vervolgens 4 meter tussen hub en cam.

Dit werkt bij mij al jaren zonder problemen.