Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Eckie76
woodyf4u schrijft:
Nou, dat is mooi om te weten.
Daarmee is dus duidelijk dat dit niet voor de 'gewone' Joomla!website-bouwer.

Dus ben ik opnieuw benieuwd of er mensen hier op dit forum zijn, die ervaringen hebben met Joomla!-modules voor het tonen van weer.

Wie heeft nog andere tips...?

Zoeken op www.dutchjoomla.org naar extensies.

Op weeronline vind je missschien iets, op Buienradar, op KNMI etc.
Door woodyf4u
Hebben jullie hier ook een moderator?
Ik zou graag willen dat wel niet al te "Off-topic" gaan.
Mijn vraag is niet of we rechten hebben om gebruik te maken van bepaalde overeenkomsten. Dat moet ergens anders worden uitgesproken lijkt mij.

De vraag die ik stelde, staat in het eerst artikel van dit topic.
Daarna dwaalden we af.

Graag Back-to-topic s.v.p.
Door Overijse
woodyf4u schrijft:
Mijn vraag is niet of we rechten hebben om gebruik te maken van bepaalde overeenkomsten. Dat moet ergens anders worden uitgesproken lijkt mij.

Daarna dwaalden we af.

Met alle respekt, maar blijkbaar moet er niet zo afgedwaald geweest zijn denk ik, want toch heb je zelf geantwoord na enkele berichten en daar heb je dan een nieuwe vraag gesteld namelijk :

"Dus ben ik opnieuw benieuwd of er mensen hier op dit forum zijn, die ervaringen hebben met Joomla!-modules voor het tonen van weer."

Persoonlijk heb ik er zelf nog geen getest. Wat je wel kan doen is zelf een lege HTML module voorzien van van de gewenste data.

Grtz
Kris
Door Eckie76
woodyf4u schrijft:

Daarna dwaalden we af.

Dit lijkt me niet de ideale wijze om veel hulp te mogen verwachten, althans van mij niet meer.
Door woodyf4u
Beste Eckie 76 en Moderator Kees,

Mijn doel is niet om hier als nieuwkomer onrust te zaaien.
Zoals ik al eerder schreef, heb ik nadat ik contact heb gehad met de beheerder van deze website, een topic geplaatst hier op het forum.
Hij gaf mij namelijk aan dat er wel meer mensen met Joomla! een weer-website hebben opgezet en er dus vast wel meer mensen zouden zijn die ervaringen met het tonen van weerinfo in een module zouden hebben.

Vandaar dat ik hier dus mijn vraag stelde.
Dank jullie allen voor het meedenken.
Graag laat ik het topic open staan voor als anderen nog informatie kunnen geven over dergelijke modules om weer van een regio (met een verwachting voor de komende dagen) op een Joomla! website te tonen.
Door Eckie76
Probeer eens:

Mambweather
Rokweather
kksou Googleweer
GK WEER GK 1

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou die allemaal downloaden en uittesten.
Wel eerst in een testomgeving. Ik neem aan dat je eerst op je lokale server test, of in een aparte map op je server?

Groet Olaf
Er zijn behoorlijk wat deelnemers hier die hun site met joomla hebben gebouwt.
Maar die hebbn deze gebouwt omdat zij zelf gegevens hebben en die delen met het internet.

Een module om weer in mijn omgeving te tonen heb ik niet nodig. Die data lever ik namelijk aan mijzelf. ik hoef het dus nergens van internet weg te halen.
Joomla heeft tig duizend extensies en modules dus zoeken is lastig.
Wel heeft bijna iedereen wel een link van een andere pagina gemaakt. Deze hoeft niet via een extensie maar kan bijvoorbeeld via een artikel en dan de juiste instelling kiezen. wrapper of externe link

Wel kun je met buienrader en zo redelijk in de buurt komen.
Eckie76 schrijft:
Volgens mij is het geen 5daagse verwachting, maar een 4daagse.

Buiten dat vind ik het vrij brutaal als mensen ongevraagd gebruik maken van "mijn" overeenkomst met HWA en MC.

Kan je hier iets tegen doen? Volgens mij niet echt.

Voor mij hoeft dat niet. Mijn website staat er op vermeld en die van weeractueel.
Dus iedereen ziet waar deze vandaan komt. Dus bij blokken door weeractueel kan je ook niet gevraagd mijn mos gebruiken.
Door woodyf4u
Hoe zou ik dan het volgende kunnen oppakken?

Ik wil graag van een weerstation die hier bekend is, de MOS plaatsen op mijn website.
Graag zet ik dan als plaatsnaam in dat blok niet de plaats van het weerstation zelf, maar de plaats Schalkhaar (dat is een dorp dat aan Deventer vast zit).

Met een weerstation uit de buurt, ontlopen de verschillen elkaar bijna niet.
En voor de website staat het wel mooier als de plaatsnaam zelf er in staat.
Uiteraard is het geen enkel probleem als ik onder of naast het MOS-image de officiële bronvermelding van de gegevens (en dus het betreffende weerstation) moet vermelden.
Dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Bestaat dit als mogelijkheid voor iemand zoals ik die niet zelf MOS-gegevens ergens aan levert?