Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door forsurh
De meesten van ons zijn zeer professioneel bezig met de (uit de hand gelopen) hobby.

Ook weet ik dat veel van jullie een NAS hebben, maar welke ?

Zou je in dit topic de ervaring willen delen? Dit omdat ik ook op zoek ben naar een goede NAS.

Een voorzetje : mij leek de Netgear readyNAS duo 2000 wel wat....

Of heeft er iemand een betere? Ik heb zelf al 2 HD's (identiek)

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door tinuz97
Goed ding de ready nas,heb hem ook,wel adviseer ik een uitbreiding,lees vervanging van het ram geheugen....er zit 256mb in,512mb issie veel sneller.
Haal een kleine 25-26mb/s met 2x 2tb raid schijven.(over 1gbit lan,jumboframes)
Wil je echte performance (kost meer) kies dan voor synology als ik dat goed schrijf,kost wat,maar gaat rete snel met file transfers en nog meer opties,vind de readynas nogal beperkt kwa plugins.
En koop NOOIT een etrayz nas van xtreamer,ROMMEL.
En een goede switch met 1gb lan en jumboframes ook belangrijk voor performance ovigens.
Door tinuz97
O nog een tip:
Het grote Nas overzicht topic op tweakers.net,voordelen,nadelen,performance etc etc.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1226678/0

En nog beter is zelf 1 bouwen,kan voor zelfde prijs of minder,met nog betere performance en uitbreiding mogelijkheden.....en als besturing kan je dan gratis Freenas downloaden.
http://sourceforge.net/projects/freenas/
een oude pc voldoet ook al,maar je kan ook een simpel goedkoop intel bordje nemen met al een atom 1600mhz onboard voor een kleine 70 euro,geheugen 50,kastje met voeding kleine 45 euro,tel uit je winst en mogelijkheden......wil je dat kant en klaar met zelfde specs reken dan op +- 400-500 euro.
en dat bordje met processor gebruikt maar kleine 15-25 watt,gebruik het voor mijn weerstation,1600mhz dual core hypertreading (4 cores dus,waarvan 2 virtueel)
Gaat als de brandweer.
Als ik het over mocht doen,bouwde ik zelf er dus 1....
Of je koopt mijn readynas duo lol,kleine 3-4 weken jong met dus 512mb ipv 256 en met bon :P
Door AenG
Ik gebruik hier al een tijdje een Synology NAS waar ik zeer tevreden over ben. Veel opties, goede ondersteuning en regelmatig nieuwe firmware met nieuwe functionaliteiten.

Je kunt je NAS voor veel doeleinden gebruiken, maar Synology heeft als extra de module "Surveillance Station". Als je een ip-camera hebt dan kun je een compleet beveiligingssysteem bouwen. Werkt echt perfect. Alle bewegingen in een zelf te definieren venster worden op de harde schijf gearchiveerd. Ik kan aan het eind van de dag precies zien wie er allemaal voor de deur hebben gestaan:) .

http://www.synology.com/nld/products/fe ... ation4.php

Gr Geert
Door GosZk
Heb ook een Synology NAS. De, inmiddels verouderd natuurlijk, DS107+.
Bij komend voor van een Synology is een forum waarop veel vragen beantwoord worden.

Synology forum link

Heb trouwens wel een keer problemen gehad. Kan me niet herinneren want er aan de hand was maar dankzij de goede support van Synology is de NAS zonder problemen omgeruild. En mailtjes naar Synology Taiwan werden ook snel en netjes beantwoord.
Door Dropje
Ook hier een Synology. (DS209) Tot nu toe geen enkel probleem. Veel mogelijkheden. Inderdaad ideaal oa. als Photostation, webserver, mediaserver, eerder genoemd surveillance station en niet te vergeten backupstation.

succes met de keuze
Door fotogw
Hallo,

Hier ook een synology ds 209+. Bevalt erg goed! Prima user interface, redelijk snel en betrouwbaar. Draai er m'n website ook op. Beetje jammer dat in geen hele snelle upload heb, maar daar kan de server niets aan doen. Fotoserver, blog, FTP,Fotoserver, mediaserver... Zit er allemaal op. Ik heb er 2 1tb schijven inzitten, dus alles wordt meteen geback-upt.

Groeten, Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door forsurh
Ik heb een ReadyNas RND 2000 besteld van Netgear

Uitbereiding van geheugen kan later wel, eerst maar es zien hoe dit bevalt.

In ieder geval beter als mijn Sysco Network Storage link van nu....

Bedankt!

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door Omewim
Als je einige kennis hebt van termen die erbij horen ga dan kijken op tweakers.net Lees wel een beetje door de regels heen sommige hebben een hekel aan een bepaald merk maar dan krijg je een beeld van wat er gaande is.Heb zelf een server draaien (van mijn eigen zaak )daarop zit de wrm928 van oregon op.Ik zeldf heb nog geen idee wat ik in de toekomst ga doen zou zelf naar een kleinere server toe gaan.
Door Freeze
Ik heb een QNAP TS-219P, veel functies en bevalt perfect!

Ik heb nog geen weerstation, maar sta op het punt er één te kopen. Uiteraard de gegevens ook via internet publiceren.

Heeft iemand er ervaring mee om dit via een NAS te doen? Mijn NAS staat altijd aan, mijn andere pc's niet. Aangezien een NAS ook veel minder energie verbruikt dan een draaiende pc zou ik dus graag via de NAS de weerdata willen publiceren op internet.

Iemand een idee of dit kan? Heeft iemand dit?