Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door meteo ten boer
Goedemorgen ik heb een probleem met WsWin. Ik verstuur weer rapporten en naar me eigen mail geen probleem, wil ik er een naar een gmail adres sturen dan doet hij het dus niet enig idee hoe ik dit moet of kan veranderen.

Mvg Meteo Ten Boer (Jan)
Door Omewim
Het kan zijn dat jou provider het protocol/auto verzenden blokeerd.Heb dit met webshop software mee gemaakt.
Het lijkt alsof de mail in het niets verdwijnd maar hij wordt door bijvoorbeeld Telfort geblokeerd voor derden.Even contact opnemen met de provider dan weet je het het snelst.
Door MarTan
Hoi,

Het kan ook zo zijn dat je niet rechtstreeks mag versturen naar een ander adres maar dat dit via een mailserver van je profider moet doen. Ik weet het bijna wel zeker. Dit is om spam tegen te gaan.
Ik weet niet of je dit kan instellen of je een relay server kan gebruiken (Gebruik zelf ook WsWin) Ik weet bv dat als je KPN hebt deze via de server van kpn moet versturen. Kijk of je een SMTP server kan instellen voor het versturen van je mail.

Martijn
Door meteo ten boer
Mijn dank voor jullie hulp, even verder gekeken en het volgende gedaan. Een mail adres via hosting aangemaakt deze in wswin gezet en van wswin stuur ik de gegevens door naar de hosting server deze stuurt het idd wel naar gmail een omweg maar oke het is gelukt.

Mvg Jan