Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Regards
Beste weer vrienden,

Ik vraag nooit veel maar nu kom ik echt ergens niet uit.
Ben bezig met een RSS feed maar het wil niet wat ik wil, de weer gegevens worden nu onder elkaar gezet maar ik zou dit graag zien in 1 regel, dus alles achter elkaar.

Link zoals het nu is: RSS Feed

Hieronder de .php code die dan moet worden aangepast om dit voor elkaar te krijgen, ik heb al verschillende combinaties gebruikt maar dit werkt niet (blanco pagina).

PrintRSSItem("",$WD['WeatherDesc'],"","" );
PrintRSSItem("Temp:",$WD['Temp']."°C","","" );
PrintRSSItem("Vocht:",$WD['Humidity']."%","","" );
PrintRSSItem("Wind:",$WD['WindAvgSpeedKmh']." Kmh","","" );
PrintRSSItem("uit ",$WD['WindDirectionTxt'],"","" );
PrintRSSItem("Regen:",$WD['DailyRain']." mm","","" );
PrintRSSItem("Baro",$WD['Barometer']."hPa","","" );

Doordat de code niet goed word weergeven heb ik in elke regel een spatie gedaan bij de laatste regel code: " ); dit moet dus aan één gesloten zijn.

Bedankt alvast, Rik
Door Eckie76
Spaties in php is volgens mij nooit aan te raden.
Wat wil je precies bereiken met dit bestand?
Een RSS met daarin het actuele weer heeft toch niet zo veel zin, of?
Waarom probeer je het anders niet eens met simplexml?
Zo heb ik een xml-file die om de vijf minuten wordt bijgewerkt.
Vervolgens kan je dan in een php-pagina deze data in willekeurige volgorde uitlezen, of alleen bepaalde data gebruiken.

Voorbeeld zie je dan hier: http://www.meteoroerstreek.nl/wswindata.xml
Door Regards
Ik ben er nog ff mee aan het 'spelen' geweest en ik heb het nu zelf voor elkaar gekregen.

Code: PrintRSSItem(''.$rssdate.':'.$WD['Minute'].' ',$WD['WeatherDesc'].' Temp:'.$WD['Temp'].'°C

Vocht:'.$WD['Humidity'].'% Wind:'.$WD['WindAvgSpeedKmh'].'Kmh uit:'.$WD['WindDirectionTxt'].' Regen:'.

$WD['DailyRain'].' mm Baro:'.$WD['Barometer'].'hPa Trend:'.$WD['BaroTrend'].'hPa #Spijkenisse',"","" );

Topic mag gesloten worden, opgelost.

Gr Rik
Door Eckie76
Ok, ik begrijpen :)

Maar ben je ook bekend met simplexml? Zoniet, dan denk ik dat je daar ook eens naar zou moeten kijken, daarmee kan je ook veel dingen, zoals de data van meerdere weerstations in 1 tabel proppen etc.
Door Regards
Eckie76 schrijft:
Ok, ik begrijpen :)

Maar ben je ook bekend met simplexml? Zoniet, dan denk ik dat je daar ook eens naar zou moeten kijken, daarmee kan je ook veel dingen, zoals de data van meerdere weerstations in 1 tabel proppen etc.

Ik heb voor jouw ff een extra dir aangemaakt met de 'oude' setup en de nieuwe.

Orgineel

Aangepast zoals ik het wilde hebben.

Nee ben ik niet bekend mee, ik begrijp geen snars van programmeer taal, maar door te kopiëren en rommelen kom ik er meestal wel uit (op goed geluk).
En ik gebruik dit voor wat jij onzin vind ;)

Gr Rik
Door Regards
Eckie76 schrijft:
Ok, bedankt.
Onzin vind ik het allerminst, ik vraag me alleen het doel af. Waarvoor wil je het gebruiken?

Your welkom.
Twitter :blush: en het werkt ook nog :)

Gr Rik
Door Eckie76
Ok, goed bezig, Rik :0

Simplexml is niet zo moeilijk, dat blijkt uit het feit dat ik het zelfs kan, en ik ben echt een complete anti-held op progammeergebied.