Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
Om jullie toch even te laten zien wat de kostprijs ongeveer zal zijn, en om het voor mij wat makkelijk te maken mag iedereen die iets wilt bestellen dit op volgende site doen:
http://usr260508.i-net.be/snowbestelsite/
De prijzen zijn niet definitief en je hoeft nog niets te betalen zolang ik geen mail stuur naar jullie persoonlijk.
Door jorissynaeve
Mensen die gisteren een bestelling hebben proberen zetten zullen waarschijnlijk op een foutmelding uitgekomen zijn. Dit is nu opgelost.
Door WSWijk
Hallo Joris,

Volgens mij mis ik nog een dingetje op de bestellijst. Weet niet of dit bewust gedaan is, maar voor de sneeuwsensor is er nog geen behuizing bij. Die kosten zouden er dus nog bij gaan komen...

Groeten

Theo

ps: moet nog even goed nadenken. Heb nog geen 1-wire systeem hier. In eerste instantie kwamen de kosten op ongeveer 36 euro, daarna kwamen de kosten (volgens xls bestand op pagina 3 vh forum) inclusief een 1-wire set op 85 euro (omdat ik die nog niet heb), nu volgens het invulformulier op de site komen de kosten al op 147 euro. En dan moet de behuizing er nog bij. Zit nog effe te puzzelen hier... :-)
Door jorissynaeve
Klopt volledig Theo.
De reden dat de kosten op dit hoge bedrag komen is het volgende:
* Ik had een misrekening met de photodiode: deze had ik <1€ beschouwd maar op een website had ik die als 20€ gezien. Echter heb ik op een andere site de diode gezien aan 9€ maar voor de veiligheid hou ik even de 20€ aan tot ik de definitieve prijs heb. Zo komen jullie ook niet voor verrasssingen.
* Alle verzendkosten zijn bij gerekend. Wat dus wilt zeggen dat momenteel de volledige verzendprijs aangerekend wordt. Echter gaat dit enkele malen lager uitkomen vermits we met verschillende tezamen bestellen en de prijs dus verdeeld wordt.

De behuizig heb ik er niet bij gezet omdat ik zelf nog niet weet hoe die te maken. Eerst zien hoe groot de sensor werkelijk uitvalt zodat ik kan zien wat voor een behuizing het beste is. Zowiezo is het volgens mij niet echt handig als ik de behuizing naar jullie stuur omdat dit de prijs direct de hoogte zou inschieten (je moet rekenen dat het pakket dan minstens 20x20x80 cm zal zijn en ik geloof niet dat dat te versturen is voor minder dan 10-15€ ;)
Door Willy Peters
Foto's gemaakt in Oostenrijk dit jaar. Lokatie Reisseck in Kärnten.

Willy
Bijlagen
foto_1_1.JPG
foto_1_1.JPG (14.59 KiB) 3174 keer bekeken
Door jorissynaeve
Mooi, deze sensor zal een wel iets groter bereik hebben dan hetgeen wij gaan maken vermoed ik.

Even ter info: mensen die nog willen bestellen: gelieve dit ten laatste vrijdag te doen. Zo kan ik volgende week alle bestellingen doorvoeren.
Door WSWijk
Nog even een (niet onbelangrijk) vraagje:

Hoe gaan we de sensor uitlezen? Is hier een stukje software voor voor handen?
Anders heb je mooi een sensor die naar de usb-poort staat te blaten, maar niets wat de data kan uitlezen...
Door jorissynaeve
Die sensor is zeer gemakkelijk uit te lezen door gratis drivers en software. Je kan zelfs je eigen software maken in verschillende programmeertalen die de data uitleest. Tevens is er een Linux en Windows versie. Allemaal opensource en gratis.
WDisplay kan verder 1-wire sensoren inlezen en bij mij is het gelukt om meteohub te linken aan de 1-wire sensoren.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 19