Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Regards
@ Frans:
Ja bedankt voor de voorzet, kan je nagaan ik gebruik zelf ook al een tijd die wx banner, zelf vind ik het niet zo belangrijk om dit te hebben.
Maar heb gezegd dat er meer gegevens in konden tegen Gerrit-Jan dus dat moet ik dan ook waarmaken :huh:

@ wsEpe:
Hieronder schrijf ik ook hoe je dit kan doen voor jouw vragen, het verdient geen schoonheidsprijs hoe ik dit heb gedaan, maar ik ben ook geen programmeur, ik rommel ook maar wat aan :blush:

@ Gerrit-Jan:
Ik ga nog een poging doen om je dit uit te leggen, nu met wat print screens.
Nu vraag je je af waarom ik dit op deze manier doet, en niet ff voor jouw dit snel te doen en de file’s voor jouw aan te passen en naar je toe te zenden, zie dit als een leerproces, iedereen heeft hier wat aan, zoals ik al bij wsEpe schreef ik ben geen programmeur, mocht je er echt niet uitkomen dan wil ik natuurlijk wel die file’s voor je aanpassen, geen probleem, maar dan zal je wel moeten vertellen welke velden dat je graag op het plaatje wilt laten zien.

Hier alvast een link naar de console zoals ik die nu heb gemaakt met het plaatje van de Ultimeter, hij ververst zich elke 4 sec vanzelf en is klikbaar naar een site.
Hieronder alleen het plaatje.

Afbeelding

Uitleg met print screens (als voorbeeld nog steeds de maand regen):

De file: wxgraphic.php aanpassen met de regel: (float)$rainmonth = "$data[8]";
Wat ik geel heb gemaakt daar moet je het neerzetten.

Afbeelding

De file: config.txt aanpassen met de regel: $rainmonth, & imagecenteredtext(380, 225, "Maand:$rainmonth$rain_units", 5, 14, $color4, 0); (deze regel was je al wel gelukt zag ik).
Idem als hierboven, wat ik geel heb gemaakt zo doen.

Afbeelding

Hoe heb ik het nu klikbaar en het verversen gedaan (zoals ik al eerder schreef verdient dit niet de schoonheidsprijs, maar ik weet ook niet hoe ik dit anders kan doen, dus als iemand hier een beter idee over heeft, brul maar):
Ik heb een aparte .html pagina aan gemaakt, wat ik geel heb gemaakt aanpassen, de 4 is om de 4 seconden verversen, pas dit aan naar behoefte.

Afbeelding

Hieronder de html code, maak dit aan in kladblok (en sla dit op als html):

Hoe nu de .html file in je site krijgen, ik heb dit gedaan doormiddel van iframe:

Pas de hoogte en breedte aan naar behoefte van je plaatje, doe je dit niet dan kan je scrol bars krijgen in je site (vind ik geen fraai gezicht).

Bij de code's hierboven zit een spatie tussen http en : haal de spatie weg als je de code gaat gebruiken, moest dit doen daar het forum dit anders verkeerd weergeeft.

Nou, wederom veel sterkte hiermee.

Gr Rik
Door Snarf2000
Nou ben ik ook weer ff aan het denken geweest maar nu mbt de windroos.
ik heb niet al te veel ervaring met php.
(Heb net de basiscursus PHP 5 aangeschaft)
Daarbij snap ik vaak wel de mogelijkheden.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om een positie van de wind te positioneren met een dikke punt op een coordinaat op de display?

Zal wel met CASE moeten gebeuren

zoiets als:
if $winddir= NNO then $positie=01
if $winddir= NO then $positie=02
if $winddir= ONO then $positie=03 etc. etc.

$positie is nu bekend.

Daarna zoiets als:
if $positie = 03 then $positiewindroos is coordinaat bv 210,200 en daar een dikke punt print.

Voor elke positie zou dan een coordinaat opgezocht moeten worden.

Schiet er maar eens op!

Frans
Door wsEpe
@regards: ik had ook al zoiets in gedachten, maar vind dit ook niet de meeste elegante methode. Het liefst had ik alleen een tag met php code die zowel het verversen en het klikken regelt.

Wel had ik een klein probleem met jouw code in IE, nl. dat ik witte randen kreeg op een donkere achtergrond. Met wat extra opties zijn deze nu ook weg:
Door SpeedyGJ
En zo kon je even niet slapen, en wat doen we dan? Juist maar eens verder prutsen! :D
Wat is er zoal gebeurd..
Achtergrond egaal gemaakt (1 kleur).
Regen maand / jaar | zonnestraling (solar) toegevoegd :) ook het actuele weerbeeld :)
Voor nu laat ik het even zo :) ik zie het later wel verder.

P.S, het 1 jaar neerslag klopt niet. Ik moet hier nog een correctie toepassen gezien ik WD later in gebruik heb genomen.
Afbeelding
Door SpeedyGJ
Ik zie nu ook dat de solar niet goed word mee genomen, deze staat op 32 m/w2 terwijl ik al dik boven de 400 zit.
Iemand enig idee hoe dit kan? En hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Door Snarf2000
Heb het mbt solar gevonden.

Hij geeft niet het aantal W/m2 aan maar het percentage.

Om de W/m2 te krijgen moet je "$data[127]" gebruiken. :P
Door Snarf2000
En er zijn nog meer mogelijkheden met de wxgraphic.

wat vind je van mijn dochter?

Afbeelding

En zo kunnen we uren doorgaan.

Groetjes Frans
Door WSWijk
haha.... leuk plaatje ja... zo zijn er nog tal van mogelijkheden..

groetjes

Theo

ps: dat probleem met die schutting ken ik ook (planten van de buren die er doorheen komen) :-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14