Algemeen forum voor discussie over de website
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Inderdaad Mike en Peter,

Daarom plaatste ik de link er ook bij, Zag het vanmorgen net toevallig.

Ze kunnen het dus wel een goede betrouwbare MOS verwachting maken, Eigenlijk moeten ze voor ons zo'n zelfde aanleveren als in het artikel.

Mvg,

Martijn
Door Weerstation Kaatsheuvel
Ook hier problemen met de mos verwachting.

[img]http://img824.imageshack.us/img824/2609/mosverwachting2010.jpg[/img]
Groet,
Hans :(
Door weermaarssen
Zielig

Ja dat is het enige wat ik kan uitbrengen over Meteo Consult.
Een zielige vertoning de MOS verwachting.
Na 4 dagen is deze commerciele firma nog niet in staat een fatsoenlijke verwachting, waar duizenden mensen naar kijken, voor elkaar te krijgen.

Schamen om de Mos verwachting die op mijn site staat doe ik nog net niet, maar uit reacties van kijkers naar mijn site krijg ik wel negatieve opmerkingen. Meteoconsult moet zich schamen.

Groet,

Louis
Door Luc
Wat ontzettend balen dat de MOS plaatjes niet werken. De plaatjes worden door Meteo Consult gegenereerd en de storing zit ook daar.

Ik ben inderdaad op vakantie geweest zoals hier gesuggereerd werd. Zoals jullie hopelijk begrijpen, wil ik niet aan de hele wereld openbaar maken als ik op vakantie ga. Thierry en Kees waren er wel van op de hoogte en hebben jullie zo goed mogelijk via het forum te woord te staan.

Ik heb Meteo Consult ingelicht over het probleem. Ik hoop dat het spoedig verholpen wordt. Ik ga op zoek naar een methode om dit soort storingen in de toekomst te voorkomen en mochten ze toch optreden, dan wil ik kijken hoe we een escalatie pad kunnen inrichten, waarbij ik niet als enige contact kan zoeken met Meteo Consult, maar ook bijvoorbeeld Thierry en Kees.

Deze morgen heb ik zakelijk een aantal afspraken staan, ik hoop dat Meteo Consult dan de storing inmiddels heeft verholpen. Anders zal ik vanmiddag weer aan de bel trekken.

Gr,
Luc
Door CoenVS
Goedemorgen,

Vanochtend via Luc gehoord dat er een storing is (en al veel te lang....).
We kijken er meteen naar en hopen het nog vandaag op te lossen.

Helaas wisten we niet eerder van deze storing, anders hadden we sneller actie ondernomen natuurlijk. Ik zal met Luc samen kijken hoe we aan beide kanten kunnen zorgen dat zo'n storing sneller gemeld wordt. Intern kijk ik of we dat automatisch kunnen monitoren.

Het systeem wat de MOS-verwachtingen voor jullie en onze andere gebruikers maakt, loopt prima. Daarom doet de XML het ook gewoon. We gebruiken alleen een speciaal presentatieprogramma voor het aanmaken van de grafische producten en daar gaat het weer fout. Zoals gezegd werken we daaraan.

Excuses voor de overlast...

Met vriendelijke groet,
Coen Verrijn Stuart
Meteo Consult
Door SpeedyGJ
Waarom slopen we dat plaatje er niet uit en gebruiken we gewoon de XML feed? Alles blijft actueel en verder geen gedonder meer lijkt me :)
Ik moet zelf nog die XML nog doen, echter nog weinig tijd gehad.
Door wslangerak
SpeedyGJ schrijft:
Waarom slopen we dat plaatje er niet uit en gebruiken we gewoon de XML feed?

Dat is een mogelijkheid die iedereen heeft. Je kunt echter niet van iedereen verwachten dat hij of zij zelf de XML kan omzetten naar een "leesbaar plaatje".

Daarnaast moet op de server PHP draaien en die mogelijkheid heeft niet iedereen. Denk bijvoorbeeld aan collega's die een domein bij een gratis hostingbedrijf hebben of hun domeinnaam doorsturen naar een "homepage" van hun internetprovider. Die hebben meestal geen PHP tot hun beschikking.

Aangezien iedereen die data aanlevert recht heeft op een goede MOS-verwachting zal het plaatje gewoon moeten kloppen.
Door petergroeneveld
SpeedyGJ schrijft:
Waarom slopen we dat plaatje er niet uit en gebruiken we gewoon de XML feed? Alles blijft actueel en verder geen gedonder meer lijkt me :)
Ik moet zelf nog die XML nog doen, echter nog weinig tijd gehad.

Mag van mij en misschien ruilen voor extra aanvullingen voor de MOS xml zoals de verwachting voor de UV index, zonnestraling etc. en de kans op sneeuw natuurlijk die we deze maand al krijgen. Ben benieuwd. ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13