Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
Dag Martijn,

Ziet er goed uit,leuk knutselwerk. Maar mag ik een opmerking plaatsen? Ik had eerst de isolatiefolie in de beker geplakt en daar de verwarming tegenaan geplakt. Waarom? Nou, dan houdt je de warmte volledig in de regenmeter. Nu scherm je volgens mij met de folie de verwarming af.
Ik werk met een grote keramische weerstand. Wat de isolatie betreft, ik heb dat (nog) niet toegepast. Wat dat betreft ga ik jou idee uitvoeren door de regenmeter op dezelfde manier te isoleren.

Willy
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo geert en Willy,

Bedankt voor jullie reacties,

Zeker mag je een opmerking plaatsen Willy.Ja daar kun je weleens gelijk in hebben.maar dit kan ik nog simpel weer veranderen door het lint te monteren tegen de isolatie Folie.

Nu maar hopen op de eerste Sneeuw en dan kan de echte test beginnen. Misschien moet ik een an ander nog aanpassen maar dat zal ik dan zien.

Als het zover is dan zal ik mijn bevindingen hier met jullie delen.

Mvg,

Martijn
Door AenG
fotogw schrijft:
Goedemiddag,

Een vraagje, Het isoleren van de regenmeter met isolatiefolie, geeft dat geen problemen met de ontvangst? In mijn Oregon regenmeter zit de zender direct onder de trechter. Iemand ervaringen?

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl

Gerhard,

Daar heb ik helaas geen ervaring mee, maar ik ben wel nieuwsgierig naar je temperatuursensor die je gebruikt op 10cm hoogte.

gr Geert
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
fotogw schrijft:
Goedemiddag,

Een vraagje, Het isoleren van de regenmeter met isolatiefolie, geeft dat geen problemen met de ontvangst? In mijn Oregon regenmeter zit de zender direct onder de trechter. Iemand ervaringen?

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl

Goedenmiddag Gerhard,

Dat durf ik niet te zeggen of dat de ontvangst beinvloed.

Ik kan in ieder geval wel zeggen dat het bij mij hier geen ontvangst problemen heeft door de isolatiefolie, Nu staat hier de ISS en Console en Weather Envoy binnen een straal van 10 meter van elkaar. Indien dit grotere afstanden betreft en bij andere Weerstations kan ik dus niet zeggen. Dat blijft uittesten voor een ieder in zijn eigen situatie.

Mvg,

Martijn
Door weatherservice
Ik ga dat ook eens proberen zoals weerstation Klavie. Ziet er goed en degelijk uit.

Om mijn regenmeter af te nemen van de Davis. Neem ik best eerst de batterij uit het ISS?

Cheers
Door relin
forsurh schrijft:
Heeft er ook al iemand een poging gedaan om de WMR 200 regenmeter te voorzien van verwarming?

Op dit moment is dit het beste wat ik kan vinden;

http://www.pc-wetterstation.de/wetter/regen.html

Groeten,
Wisse

Ik zie dat de WMR 200 ook geen grote regenmeter is. Heb zelf een La Crosse WS3600 is ook een kleine regenmeter. Heb dezelfde folie gebruikt als in jouw link. Verwarmen en isoleren was wel een gefriemel in een kleine regenmeter.

Heb het als volgt gedaan. Twee matjes verwarmingsfolie 12V (47x60mm) aan de binnenzijde op de trechter geplakt. Deze d.m.v. een dunne kabel op een externe 12Volt 3A voeding in de schuur aangesloten. De voeding staat op een universele thermostaat (UT 200) welke met een externe sensor (bekabeld) de buitentemperatuur meet en aanslaat als de temp. 4,5 gr (of lager) is en vervolgens pas weer uit slaat als de temp. 5,5 gr (of hoger) is, dit om te voorkomen dat als de temp. rond de 4,5 gr is de voeding aan en uit blijft gaan. Ik weet niet hoe ik hier een plaatje moet uploaden, maar in onderstaande link het resultaat.

http://home.kabelfoon.nl/~relin/WS3600regenmeter.jpg
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18