Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
weatherservice schrijft:
Als ik enkel thermofolie monteer in de regenmeter, zou dat ook al iets helpen?

Dank!

Hallo Weatherservice,

Ik denk dat het altijd wel iets helpt om de Temperatuur in de regenmeter iets warmer te houden dan buiten de Regenmeter met enkel Thermofolie, Maar om het zeker te weten dan moet je het gewoon proberen.

Dit omdat ik Bloembakken hier in de Winter met piepschuim platen inpak en zo de grond wel vorst vrij blijft, Maar dat is een heel ander verhaal natuurlijk.

Maar met enkel Thermofolie zal de gevallen Sneeuw niet gaan smelten in de trechter van de Regenmeter.

Mvg, Martijn
Door weatherservice
Ok thanks, maar jouw creatie ziet er wel heel strak uit. Die kabels, naar welke aansluiting breng jij dat en hoe heb je die kabels uit de regenmeter gehaald? Via onderaan?

Eeps
weatherservice schrijft:
Ok thanks, maar jouw creatie ziet er wel heel strak uit. Die kabels, naar welke aansluiting breng jij dat en hoe heb je die kabels uit de regenmeter gehaald? Via onderaan?

Eeps

[img]http://www.weerstation-klazienaveen.nl/joomla/images/stories/voeding%20verwarmde%20regenmeter%20005.jpg[/img]

[img]http://www.weerstation-klazienaveen.nl/joomla/images/stories/voeding%20verwarmde%20regenmeter%20010.jpg[/img]

In de lasdoos aansluiting met 220 Volt voedingskabel die vanuit huis komt.
Dit alles goed afgekit met silliconenkit en de kabels heb ik onderaan de regenmeter in de zijwand 2 gleufjes gemaakt waar de kabels door heen gaan. Met de regenmeter emmer gemonteerd sluit dit weer mooi aan.

Mvg,

Martijn
Door Willy Peters
Martijn, wat je gemaakt hebt is op zich niks mis mee maar waarom heb je inkepingen in de lasdoos gezaagd? In deze lasdozen kun je aan de zijkanten een zg wartel of ook wel pakkingbus schroeven. In deze wartels zitten rubber afdichtringen waar je de kabels kunt doorvoeren. Je hoeft dan niet met kit te werken en toch is alles waterdicht. Misschien heb je er een reden voor maar ik zit in de electrotechiek vandaar mijn opmerking.

groet,

Willy
Door petergroeneveld
Willy Peters schrijft:
Martijn, wat je gemaakt hebt is op zich niks mis mee maar waarom heb je inkepingen in de lasdoos gezaagd? In deze lasdozen kun je aan de zijkanten een zg wartel of ook wel pakkingbus schroeven. In deze wartels zitten rubber afdichtringen waar je de kabels kunt doorvoeren. Je hoeft dan niet met kit te werken en toch is alles waterdicht. Misschien heb je er een reden voor maar ik zit in de electrotechiek vandaar mijn opmerking.

groet,

Willy

Willy, ik denk dat Martijn de stekker verbinding niet door had willen knippen om deze dan weer opnieuw monteren, uiteraard zoals je zelf zegt eerst de kabel door de wartels halen is altijd beter.
petergroeneveld schrijft:
Willy Peters schrijft:

groet,

Willy

Willy, ik denk dat Martijn de stekker verbinding niet door had willen knippen om deze dan weer opnieuw monteren, uiteraard zoals je zelf zegt eerst de kabel door de wartels halen is altijd beter.

Goedenmorgen Willy en Peter,

Bedankt voor jullie reacties, Dit klopt, Peter gaf eigenlijk het antwoord al.

De kabel en stekker van het gele Thermolint was niet te demonteren om dit vervolgens op de normale manier door de wartel te halen.De stekker en kabel bestaat uit 1 stuk en is in elkaar gesmolten.

Dus er zat niets anders op dan dit op deze manier te doen zoals op de foto afgebeeld.

Mvg,

Martijn
Door AenG
Ik had een identiek probleem.

Op de foto is de Davis adapter te zien die je bij Dick kunt bestellen.
http://www.weerstationkopen.nl/6625eu-n ... ts_id/1705

Alleen past de ferrietkern niet door alle openingen. Nou kon ik natuurlijk de draad doorknippen en dan weer aan elkaar solderen. Maar mocht je de boel demonteren dan moet je de draad weer doorknippen.

Ik heb daarvoor een klein stekkertje en contrastekkertjes gekocht en die er tussen gezet. De stekker is kleiner en past wel door alle openingen.

Bijlagen
adapter.jpg
adapter.jpg (31.05 KiB) 2693 keer bekeken
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 18