Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wthus
Dag een ieder,

Ik ben voor een stichting in de Achterhoek samen met een webdeveloper bezig met de ontwikkeling van een natuurportaal voor de Achterhoek.

Gezien jullie hier vaak met Joombla een website maken heb ik een vraag aan jullie: Wie weet een goed fotoalbum dat aan Joombla gehangen kan worden? De developer heeft er nu een te eenvoudige aan gehangen die weinig mogelijkheden biedt (Phoca Gallery). Het album moet een uitgebreide mogelijkheid kennen tot uploaden van foto's door verschillende ingelogde gebruikers (zowel categorieën albums als gebruikersalbums, etc). Met ruimte voor stemmingen op foto's en commentaren, etc... Nu is dat niet mogelijk en moeten uploaders hun naam er zelf bij plaatsen.

Iemand een goed idee?

natuuraktief.nl/natuurfoto
Door WSWijk
Ik werkt zelf met coppermine, kijk maar eens op http://coppermine-gallery.net/
Is een PHP fotogallery, niet speciaal voor joomla. Ik heb hem zelf onder phpfusion draaien.

Je kan hierin ook gebruikers aanmaken en een eigen deel geven. Zeer uitgebreidt.

Voorbeeld van de implementatie: mijn site... :)

Groeten

Theo
Door wthus
Bedankt voor de suggesties! Ben zelf verder weinig bekend met het Joomla aspect, dus zal het aan de webdeveloper voorleggen.

Coppermine kende ik wel en is ook een van de mooiere albums, maar zoals Theo zegt, niet aan Joomla te koppelen/integreren.
Door woodyf4u
Heb je ook al eens gekeken naar de optie om te werken met de Joomla-extensie: Phoca Gallery. http://www.phoca.cz/phocagallery
Phoca maakt extensies speciaal voor Joomla.
Je kunt met Phoca Gallery ook Piccassa-albums eenvoudig koppelen. Dit is wel
een actie die je als webbeheerder moet doen.
Maar als iemand een Piccassa-album aan je mailt en dat staat voor publiek open, dan kan jij dat eenvoudig koppelen.
Met opties als JComments kun je bezoekers onder de foto-serie of onder je Joomla-artikelen laten reageren.