Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door WSWijk
AenG schrijft:
Ik heb ook nog geen geschikte bordjes gevonden.
De Xenos was voor mij ook de laatste optie. Daarna ga ik ook naar de campingwinkel.

hahaha, kijken wie er het eerste terug is? :laugh: :laugh: :laugh:
Door AenG
Een het liefst natuurlijk geen ovale maar ronde exemplaren.

Op deze foto is ook goed te zien dat de bordjes onderling op 4 punten gemonteerd zijn. Op deze manier krijg je denk ik wat meer stabiliteit.

Bijlagen
Knipsel-cc4c78423041df0f1287c840bc590e59.PNG
Knipsel-cc4c78423041df0f1287c840bc590e59.PNG (55.31 KiB) 2699 keer bekeken
Door WSWijk
AenG schrijft:
Een het liefst natuurlijk geen ovale maar ronde exemplaren.

Op deze foto is ook goed te zien dat de bordjes onderling op 4 punten gemonteerd zijn. Op deze manier krijg je denk ik wat meer stabiliteit.

Ja, inderdaad en uit de beschrijving heb ik weten te halen dat de buitenkant wit moet zijn, de binnenkant zwart, dat de bordjes 250mm in doorsnee (rond) zijn en 90mm hoog.

Maar zou (in ons geval met de Davis sensor) 3 bordjes genoeg zijn? Het bovenste bordje gebruik je niet (voor het monteren van de sensor), dus blijven er nog 2 over.

Ik ga zo naar de Xenos. Je hoort het wel.

Groeten

Theo
Door AenG
De Davis sensor is nogal lang, dus een rechtop montage kan problemen geven.
Ik zat eigenlijk aan een soort klemmetje te denken waarin je dan de sensor horizontaal klikt.

Dit idee krijg je dan.

Bijlagen
Knipsel-69e40e9d034c842fc9580dbc8d299625.PNG
Knipsel-69e40e9d034c842fc9580dbc8d299625.PNG (136.54 KiB) 2699 keer bekeken
Door WSWijk
AenG schrijft:
De Davis sensor is nogal lang, dus een rechtop montage kan problemen geven.
Ik zat eigenlijk aan een soort klemmetje te denken waarin je dan de sensor horizontaal klikt.

Dit idee krijg je dan.

Hmmm... vergeet niet dat de schotels zoals ze bij het plaatje van het KNMI 90mm hoog zijn, 3 stuks is dus 270mm, is 27 cm. Echter door de bovenste zet je hem niet vast, maar je kan de ruimte er tussenin wel volledig benutten. Dus zeg even voor het gemak 25 cm. Moet je die sensor van 10 cm wel kunnen opbergen lijkt me.

Blijft alleen het probleem nog waar je ze vandaan gaat halen.

Xenox was ook een NIETJE.... Dus we hebben nog niets.
Door AenG
Theo,

Ik denk dat de totale hoogte 90mm is. Dan wordt het dus wel gelijk een stuk lager.

Hier in het dorp is een grote campingwinkel waar ze vast wel borden verkopen. De Hema is ook nog een optie. Ik hou je op de hoogte.

Nog een tip:
De zender voor de extra temperatuursensor is niet voorzien van een zonnecel. Hierdoor is de batterij zeer snel leeg (4 maanden).
Een adapter is dus aan te raden.

gr Geert
Door jango
Mijn vraag is

Dit topic gaat toch over "temperatuur meten op 5 cm hoogte"

Waarom staat er nadat een deel van de reactie`s uit een ander topic naar deze is verplaatst nog wel de verkeerde aanhef erboven.
En wel

Re:Wintertip: verwarmde neerslagmeter

HH moderatoren is de aanhef niet te wijzigen in de goede????
Door WSWijk
jango schrijft:
Mijn vraag is

Dit topic gaat toch over "temperatuur meten op 5 cm hoogte"

Waarom staat er nadat een deel van de reactie`s uit een ander topic naar deze is verplaatst nog wel de verkeerde aanhef erboven.
En wel

Re:Wintertip: verwarmde neerslagmeter

HH moderatoren is de aanhef niet te wijzigen in de goede????

Hmmm... waarschijnlijk is ergens halverwege het onderwerp veranderd.
Ik heb er nu weer de originele boven gezet. Bij iedere reactie kan je nl het onderwerp vanaf jou bericht aanpassen. En als je daar een reactie op geeft, krijg je dus een reactie op jou bericht, dus op jou onderwerp.

Als je bij de topiclist kijkt, staat daar wel gewoon de juiste.

Groeten

Theo
Door WSWijk
Hmmm.... Hema is inderdaad ook nog een optie... zal eens kijken morgen.

En anders kan ik hier in de omgeving naar Zeist, naar Erica toe. Is ook een grotere hier in de omgeving. Die zullen toch wel wat hebben?
Door WSWijk
AenG schrijft:
Theo,

Ik denk dat de totale hoogte 90mm is. Dan wordt het dus wel gelijk een stuk lager.

Hier in het dorp is een grote campingwinkel waar ze vast wel borden verkopen. De Hema is ook nog een optie. Ik hou je op de hoogte.

Nog een tip:
De zender voor de extra temperatuursensor is niet voorzien van een zonnecel. Hierdoor is de batterij zeer snel leeg (4 maanden).
Een adapter is dus aan te raden.

gr Geert

Okay, totale hoogte dan inderdaad 90mm... doen we er toch gewoon een bordje of 2 extra bij... Kom je op een cm of 15 uit. Moet je voldoende ruimte hebben, toch...

En over die adapter... heb ik dan zoveel mazzel hier? Heb die Davis sinds januari draaien en nog steeds op de eerste batterij... Maar als je dat ding toch dicht bij de grond hebt staan, is de batterij zo vervangen. Heb geen zin om weer met stroomkabels te gaan werken. Geen zin om de halve tuin weer open te gaan halen om stroom aan te leggen.

Zal in ieder geval wel even kijken wat voor batterij er in zit als ik hem beneden plaats. Hij zit nu in de weerhut, op het dak van de schuur. Zorg ik in ieder geval dat ik een batterij op voorraad heb.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 20