Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Snarf2000
Ik bedoelde het ook niet verkeerd tegen Wietse, alleen vond ik het zo overkomen dat hij met de eer strijkt met de © terwijl anderen er bergen uren in stoppen. Maar dat was mijn mening en daar gaan we het ook niet over verder over hebben.

Ben slechts 15, dus voorlopig nog geen echtgenote haha .

Daarmee bedoelde ik dat ik/wij onze vrouwen te kort doen, door avonden scripts in elkaar te zetten. Kost veel bloemetjes :woohoo: En goedmakertjes:P .

@SpeedyGJ

Zou dit lukken?

Je maakt een tweede console image met de hi-lo data in wxgraphic (consolehilo).
In je webpagina maak je een on hoover image.

Als je dan met je muis over de huidige console gaat zou je de nieuwe gif er over heen moeten krijgen met de hi-lo data.

Niet de oplossing die we willen, maar het zou wel moeten werken.
Ik ging liever voor een spot op de gif.

Frans
Door Eckie76
@ Frans? Heb jij meerdere vrouwen? :laugh:

Ik moest ooit met enige regelmaat mijn vriendin (samenwonend) uitleggen en geruststellen, dat ik niet met andere vrouwen aan het chatten was ( heb zelfs een grafhekel aan chatten!!! ), maar werkte aan mijn weerpagina, wanneer ik weer eens urenlang in trance en met bloeddoorlopen ogen aan iets bezig was wat veel tijd vergde.
Nu is zij gelukkig niet jaloers, maar ik begrijp de toenmalige frustraties wel. Zij respecteert mijn hobby, maar heeft er gewoon geen interesse in. Dat vind ik helemaal niet erg, want ze is tenminste eerlijk. Zo vind ik ook niet elke hobby die zij heeft boeiend.
Nu zijn we het er wel beiden over eens, dat weeramateurs vaak eigenaardige mensen zijn. Lijkt me ook een logische verklaring voor: In iedere weeramateur schuilt volgens mij een perfectionist. Dat begint natuurlijk al met het feit dat je zo goed mogelijk wil meten en nauwelijks kan leven met afwijkingen. Perfectionisme is helaas psychologisch gezien niet altijd erg positief voor jezelf, en je omgeving.

Dit soort discussie over copyrights en "er met de eer vandoor gaan" kunnen toekomstig misschien voorkomen worden, door vooraf al meteen duidelijkheid te creëren en je eisen en voorwaarden gewoon in je script te zetten, met de klemtoon dat het moet blijven staan zoals het geschreven staat.
Door SpeedyGJ
Alleen zul je dit echter nooit kunnen controleren. Voor het zelfde geld is er iemand uit Duitsland die mee zit te lezen en die hiervan gebruikt maakt en dan rond gaan vertellen dat het allemaal zijn werk is geweest.

Helaas valt er ook weinig aan te doen gezien de hele zooi gewoon vrij op internet staat en er gewoon van alles mee gedaan kan worden. Ik kan het wel in de console plaatsen maar effe plaatje veranderen en je bent klaar.
Ik heb gisteren al 1 en ander wat besproken met iemand over de opmaak en uitbreidingen, dit wil ik echter nog even achter de schermen houden, hier kom ik binnen kort even op terug.

@Snarf2000:
Het is wel een prima idee maar gezien ik meerdere uitbreidingen erin wil verwerken wordt het allemaal wel lastig.
Daarom zou een link erin plaatsen makkelijker zijn.
Door wslangerak
Wat jullie nodig hebben is een zogenaamde imagemap over die knop zodat je er een link van kan maken naar je tweede plaatje met de hi-low gegevens.

Zo'n imagemap kan je maken met dit progje: http://www.boutell.com/mapedit/
Niet gratis, maar je kunt 100x saven zonder registratie, lijkt me voldoende....
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik ben met iets anders bezig dan het console, maar zal op hetzelfde principe uitkomen, en zal hiervoor flash moeten gaan bestuderen ,hier kan heel veel mee , ik zal niet de enige zijn die hier mee bezig is, en het voordeel is dat er geen script meer af te kijken is. Maar het valt niet mee en is een uitdaging .
Zo gauw ik iets gemaakt heb laat ik het zien. En als er andere mensen zijn die los zijn met flash ,laat de ideeen maar komen.

groeten Nol Eersel
www.nolversteg.nl
Door SpeedyGJ
Ik weet niet wat er aan de hand is maar mijn console doet het op een 1 of andere manier niet meer.
Ik heb er niks aan veranderd, das vreemd :s
Door Snarf2000
AI.

Er staat ook nog een klein foutje in wxgraphic.php

De wind uit west geeft hij aan op oost.
In het script staat $aa = '166'
Dat moet zijn $aa = '94'

Onderstaand de juiste code

Code: Selecteer alles
case (($winddir > 259) and ($winddir <= 281)):
       $xx = '55';
      $yy = '130'; //W   xx en yy is dot in roos, aa en bb is streepje
      $aa = '[b]94[/b]';
      $bb = '122';
       $cc = '98';
  break;

Foutje Bedankt !
Door SpeedyGJ
Gezien de console goed loopt heb ik per vandaag deze op de begin pagina geplaatst inc vermelding van de medewerking :)
Voor nu laat ik het even zo :)
Door wsEpe
SpeedyGJ schrijft:
Voor nu laat ik het even zo :)

Zeker weten? :unsure: Het viel me net op dat als de wind uit WZW komt, de 3 letters door elkaar staan. Wellicht ook met andere windrichtingen. Dit was me al eens opgevallen met dit lettertype, toen ik met het script aan het stoeien was.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14