Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
petergroeneveld schrijft:
Willy Peters schrijft:
Martijn, wat je gemaakt hebt is op zich niks mis mee maar waarom heb je inkepingen in de lasdoos gezaagd? In deze lasdozen kun je aan de zijkanten een zg wartel of ook wel pakkingbus schroeven. In deze wartels zitten rubber afdichtringen waar je de kabels kunt doorvoeren. Je hoeft dan niet met kit te werken en toch is alles waterdicht. Misschien heb je er een reden voor maar ik zit in de electrotechiek vandaar mijn opmerking.

groet,

Willy

Willy, ik denk dat Martijn de stekker verbinding niet door had willen knippen om deze dan weer opnieuw monteren, uiteraard zoals je zelf zegt eerst de kabel door de wartels halen is altijd beter.

Ja helemaal mee eens. dan moet je voor het minst kwade kiezen.

Willy
Door huins
Hallo Martijn,

Twee pagina's terug in dit topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/13543-wintertip:-verwarmde-neerslagmeter/Page-5
kun je zien dat ik hier niet zulke goede bevindingen mee had.
Het lint heb ik weg gegooid, maar heb wel de temperatuur schakelaar aan het eind opnieuw gebruikt.

Omdat de ISS mijn VP1 van acht jaar oud de geest heeft gegeven en geen zin meer heb om alles te gaan vervangen naar VP2 (datalogger, Envoy, Console) heb ik sinds een week de WMR200 van Oregon Scientific draaien. Ben hier ook zeer tevreden over.
En omdat ik de regenmeter ook weer wil gaan verwarmen, heb ik dit nu op een andere manier opgelost en tevens de resolutie naar 0,25mm aan gepast.

Zie hier hoe ik het heb gedaan:
http://www.meteohuins.nl/wxhardware.php

Groet, Ronald
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Ronald,

Had je wel de buitenwanden van de regenmeter geisoleerd dan toen je het lint aan de trechter had gemonteerd zoals ik het heb gedaan ?

Ik heb gisteravond een test gedaan door het lint aan te zetten maar de trechter aan de buitenkant waar de Neerslag in valt, bleef volkomen koud.

Daarom heb ik ook al mijn twijfels of dit zo wel gaat werken. Maar al doende leert men.
Ik had gisteravond ff contact met Jan van Meteo Schagen die ook aan het testen was en die mat toch een zeer hoge Temperatuur in de regenbeker door de kabel.

We zullen het gaan zien zodra de Winter van zich laat gelden met Sneeuw en Vorst of mijn uitvinding echt gaat werken of niet maar ik heb mijn twijfels.

Ik zag overigens dat de originele verwarming voor de DVP2 bij Dick tijdelijk uitverkocht is.

Mvg,

Martijn
Door huins
Hoi Martijn,

Ja ik had de buitenwand ook geïsoleerd en de sneeuw smolt ook wel iets, maar onderin bij de uitloop van de wip bevroor de boel en stond de wip vast.
Ik heb toen later naast de wip een lampvoetje E14 http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=611310 geplaatst met een 25 watt lampje, dit werkte perfekt.
Later heb ik de top van het vorstlint afgehaald waarin de temperatuurschakelaar zit en deze heb ik tussen de stroomkabel gemonteerd (past mooi in die waterdichte lasdoos)

Succes ermee,
Ronald
Door Eckie76
@ Martijn:

Ziet er goed uit allemaal met dat thermolint. Ik hoop voor je dat het optimaal gaat werken.
Ik heb het zelf ook gebruikt, weliswaar zonder de folie en isolatie, maar ben daarna overgestapt op een verwarmingsfolie dat ik bij Conrad heb gekocht. Met de folie krijg ik de sneeuw sneller gesmolten. Met het lint duurde het helaas te lang, vooral bij zwaardere sneeuwbuien.
Die zelfklevende folie plak je bij de VP eenvoudig aan de binnenkant van de trechter. Met een transformator met bananenstekkers heb ik de 12volt folie omgezet naar 220 volt.
Nadeel is dat ik alles steeds handmatig moet bedienen, maar aangezien het niet zo vaak sneeuwt is dat wel te doen.

Ben benieuwd naar je resultaten, want zo'n lint is erg handig en energiezuinig.

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMDY6MDAwMC4wMDNmLjM5Y2Y5YWY4Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yNDY3NTQzOTEx====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=verwarmingsfolie&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=®isseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

Groet Olaf
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo Ronald en Olaf.

Dat zijn dus geen beste bevindingen van jullie waarvoor dank voor jullie feedback.

Ik zal het nog even afwachten tot de eerste Sneeuw zich gaat aandienen, Maar als ik jullie hoor dan is het al een beetje duidelijk wat er gaat gebeuren,of wat niet eigenlijk.

Misschien dan toch maar overschakelen op de Conrad verwarmingsfolie.
Ik wacht de eerste Sneeuw ff af en deel dan mijn bevindingen hier op het forum.

Werkt het ook hier niet goed kan ik altijd nog snel omschakelen naar de Manier waarop jullie het hebben gedaan.

Mvg,

Martijn
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 18