Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weerstation
Ik heb het zip bestand van Rik gebruikt. Ik heb het een en ander aangepast, alles werkt prima.

Nou ben ik hiermee aan het experimenteren geweest op een server waar PHP5 op draait. Zoals gezegd geen enkel probleem.

Mijn weersite draait echter op een server met PHP4. Wanneer ik nu alles naar deze server kopieer krijg ik alleen nog een witte pagina.
Wanneer ik er wat dieper in duik lijkt het er op dat het mos.php bestand niet overweg kan met PHP4.

Zijn er al meer mensen dit probleem tegen gekomen, en is het te verhelpen.
Vanwege een aantal scripts die alleen onder PHP4 draaien kan ik mijn weersite momenteel nog niet naar een PHP5 server verhuizen.

Groeten,
Harrie
Door jorissynaeve
Ik zal morgen eens kijken of ik een php4-compatibel script kan maken. Er komt binnen enkele dagen toch een nieuwe versie met enkele verbeteringen en meer functies bij de mos.php
Door jorissynaeve
Ja, de extra functies zijn niet zo heel speciaal maar toch leuk. Vooral voor de mensen die niet zo heel echt thuis zijn in php:

functies voor:
* Verkrijgen van het aantal periodes die de xml bevat
* controleren of de gekozen rij dag of nacht is
* controleren of de gekozen rij de minima of maxima temperatuur geeft
* geeft de url van het icoon van de gekozen rij
* geeft automatisch de html-code die het icoon van de gekozen rij bevat
* dagbeschrijving van gekozen rij: vandaag/vannacht/morgen/overmorgen/..
* volledige dagbeschrijving: vb: overmorgen woensdag 20 mei 2009
* geeft tijd van de gekozen rij in zelf gekozen tijdformaat

Je zal enkele kleinere veranderingen in jullie script moeten uitvoeren want ik heb alles in een class-gezet. Hierdoor roep je de functies op een andere manier aan, maar dit zorgt dat er geen incompatibiliteit ontstaat tussen jullie verschillende php-scripts lopend op de pagina.

Bijvoorbeeld als je op jouw pagina al een variabele $dagnaam gebruikt, dan zal deze "interferreren" met de mos.php-script. Bij volgende versie is dit probleem opgelost.

In de loop van deze week zend ik iedereen de nieuwe versie. Mensen die denken nog niet aangemeld te zijn bij de automatische update van de mos.php, sturen mij een pb met hun emailadres is.
Door eugel
kubus schrijft:
Ik heb het script van Rik op mijn website bezet als test. Ik krijg echter een foutmelding zonder dat ik het script heb aangepast.
Kan een van jullie mij vertellen welke instelling er verkeerd staat.
Ik heb de directory cache netjes op CHMOD 755 gezet en ook het mos.php bestand staat op CHMOD755

Mijn testpagina staat op http://www.meteo-bleiswijk.nl/MOS/verwachting.php

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Site nu aangepast en wil graag de weersverwachting op mijn weersite laten draaien.

Werk met filezilla hier. Neem aan dat ik op mijn weersite het een en ander moet aanpassen. Map cahe (moet deze met rechtermuis aanklikken en dan met bestandsrechten deze op 755 zetten. Heb dit ook met mos.php gedaan)

heb bovenstaande uitgevoerd maar werkt nog niet goed, zie de datum.
wat gaat er mis?

http://www.weerstation-hengelogld.nl/xml/grafieken/mos/verwachting_hengel.php
Door blixie
hallo allemaal

is het Mos php script die sommigen gebruiken voor hun weersite nog ergens te vinden?

zo ja .... waar kan ik het script krijgen?

mvg

Bert

Meteo Hoogeveen
Door Regards
blixie schrijft:
hallo allemaal

is het Mos php script die sommigen gebruiken voor hun weersite nog ergens te vinden?

zo ja .... waar kan ik het script krijgen?

mvg

Bert

Meteo Hoogeveen

Ligt er aan wat het 'schuift';)
Zoals elders ergens in dit Topic: Stuur ff via PM je e-mail adres en dan stuur ik hem naar je op, no problem.

Gr Rik
Door Regards
De mensen die mij een PM hebben gestuurd met hun mail adres heb ik een .zip file gestuurd met de MOS verwachting, als er vragen zijn gaarne via dit forum doen zodat anderen hier dan ook wat aan hebben en niet via mijn mail.

Suc6

Gr Rik
Door meteozwolle
Hallo,

dank voor de zip-file

ik kan de

$StationID
$SecurityCode

niet vinden.

volgens de readme zou ik die op de beheerpagina van HWA moeten kunnen zien, maar dat lukt mij niet. Ik ben wel ingelogd op de website onder het account waarmee ik normaalgesproken 'beheer' kan doen.

mvg,

Marcel
Door kees ws middelburg
Hallo Marchel

Dat is te vinden in beheer weerstation ondersamenwerking HWA en meteoconsult in het script URL naar de MOS-Verwachtingen in XML formaat ff scrolle in de tekst en je komt het tegen onderaan

Grt Kees
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10