Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Overijse
Lol, in België hebben we geen 06 nummers. Voor de rest zal ik mijn best doen om een stappenplan te maken, echter zal dit niet meer vandaag kunnen, maar doe mijn best om dit in orde te krijgen.

Grtz
Kris
Door AenG
Overijse schrijft:
Lol, in België hebben we geen 06 nummers. Voor de rest zal ik mijn best doen om een stappenplan te maken, echter zal dit niet meer vandaag kunnen, maar doe mijn best om dit in orde te krijgen.

Grtz
Kris

Maar even serieus. Een basisscript wat wij zelf verder zouden kunnen uitwerken zou handig zijn.

bvd Geert
Door Overijse
Ok, probeer een kleine uitleg te geven in de vlucht, want binnen half uurtje moet ik ervandoor :

Mijn situatie :

Weather Display - Joomla site met jumi

Download op saratoga weather het ajax demo packet http://saratoga-weather.org/scripts-WD-AJAX-PHP.php.

Ik zelf heb gebruik gemaakt van de sidebar die ik volledig aangepast heb aan mijn noden. De volledige uitleg staat ook op saratoga weather om alles werkend te krijgen.

Als ik het goed heb zijn er wel meer die gebruik maken van saratoga samen met joomla :

- weerzoetermeer gebruikt het dashboard dacht ik
- weerstation Gent-Dampoort gebruikt het dashboard en de gizmo dacht ik

Veel knutselgenot op deze zondagmiddag, ik moet er spijtig genoeg vandoor, denk terug rond 16 Hr.

Grtz
Kris
Door AenG
Ik zie dat de meeste scripts er vanuit gaan dat je over een clientraw.txt bestand beschikt. Gelukkig kan de meteohub software dit generen en uploaden.

Alleen vraag ik mij af in hoeverre dit script in een eigen ontworpen template is te plaatsen?
Door wslangerak
Als je PHP in je CMS kunt opnemen kan dat altijd.
Het zou zelfs nog kunnen met een iFrame, al is dat minder fraai.
Door Overijse
Makkelijkst in een joomla opgeving is met JUMI lijkt me, zo heb je ook geen last van wrappers of iframes.

Grtz
Kris
Door AenG
Overijse schrijft:
Makkelijkst in een joomla opgeving is met JUMI lijkt me, zo heb je ook geen last van wrappers of iframes.

Grtz
Kris

Zoiets gebruik ik al. Mijn template bestaat uit HTML en CSS en vraag mij af hoe simpel het script daarin is te plaatsen?
Door Overijse
Eerst maak je de pagina zoals je zelf wilt dat die eruit ziet in php.

Voorbeeld : mijnajaxpagina.php

daarna waar je zelf wilt in je modules of artikels die pagina aanroepen via :

Code: Selecteer alles
"jumi [mijnajaxpagina.php]"

In bovenstaande codelijn " "vervangen door { en }

Je kiest dus volledig zelf de layout en het uitzicht van je pagina, die voeg je dan in in je Joomla waar je zelf wilt door bovenstaande jumi lijn.

Gemakkelijkst is je te baseren op de ajax-dashboard.php pagina die in het pakket meegeleverd werd dacht ik.

Hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik het wel

Grtz
Kris