Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
schilper schrijft:
Om te beginnen de hoofdplaatsen van de provincies als locatie gebruiken?

Persoonlijk voel ik er meer voor om de provincie grenzen in te tekenen. Lijkt je dat niet beter? Door er plaatsnamen in te zetten wordt het erg druk
Door gert.coone
Ik zou die strategische plekken niet aanduiden op de kaart met een puntje, want die suggereren te veel dat er precies op die plek een weerstation staat dat die waarde aangeeft.
Als je de puntjes weglaat, is het wel duidelijk dat het een gemiddelde waarde is voor een groter gebied.

Vriendelijke groeten,

Gert
gert.coone schrijft:
Ik zou die strategische plekken niet aanduiden op de kaart met een puntje, want die suggereren te veel dat er precies op die plek een weerstation staat dat die waarde aangeeft.
Als je de puntjes weglaat, is het wel duidelijk dat het een gemiddelde waarde is voor een groter gebied.

Mee eens, de puntjes blijven weg. Ronados is al een eind op weg.
We hebben besloten dat versie 2.04 de actuele temperatuur aangeeft in het kaartje. Daarna gaan we in versie 2.05 de provincie grenzen toevoegen. Plaatsnamen willen we niet omdat dit erg druk wordt.

Luc
Door Ronados
Enkele vorderingen:

Afbeelding

- Geen stipjes meer bij de temperaturen
- Kleiner lettertype
- Temperatuur afgerond op 1 tiende
- Failover locaties, elke temperatuur heeft 4 failover locaties in zijn omgeving. Failover = als de temp in 2 verschillende gebieden wordt geplot, dan wordt een andere locatie gebruikt. In de afbeelding hierboven is de failover bij die van noord Limburg geactiveerd.
Door Luc
Goed bezig!

Wat gebeurt er als alle 4 de failover punten in meerdere kleurgebieden vallen? (al zal dit niet heel vaak voorkomen, omdat de failover punten slim gekozen zijn...)

In hoeverre is het plotten van de temperatuur klaar voor een "live test"?
Door Ronados
Wat mij betreft klaar. Is de nieuwe server al klaar? Dan kunnen we em daarop wel proberen.

Eventueel kan het eerst nog wel op mijn eigen PC.

AJ

EDIT: Als alle 4 failovers niet gebruikt kunnen worden, wordt de temp overgeslagen en is die niet zichtbaar in die run.
Door Luc
Door allerlei omstandigheden heeft even geduurd. Maar sinds vandaag staan de temperaturen in het plaatje.

Wij zijn beniuewd naar de reacties...
Door Wietse
Mooi hoor ;). Maar er staat richting limburg een heel raar tekentje. Ook in het noorden bij Friesland en Groningen is niks te zien, of hoort dit zo?

Verder mooi gedaan :D.
Door wslangerak
Ziet er goed uit. Wietse, rare tekentje is een heel klein afwijkend temperatuurgebiedje wat precies onder de 8 °C zit/zat. Ik denk dat dat moeilijk te vermijden is. Of je zou de gebiedjes een minimum grootte moeten geven en ze anders niet laten tonen.
Wat is overigens de refresh-tijd van deze png?
Succes verder!